A modern megjelenés aerodinamikai hatékonysága mellett a Forza 300 sportos új vonalakkal jelenik meg. Ellentétben a kerek formájú elődjével, az új Forza 300 jobban kontúrozott, dinamikus és karcsúbb megjelenése agilitást sugall. Az ezüst betétek az orr részen és az oldalsó paneleken is megjelennek. Ennek ellenére elegáns, prémium megjelenést kölcsönöz az újdonságnak az alkalmazott szín kombináció.
A Forza 300 egy teljesen új vázat kapott, ami 12 kilogramm súlycsökkentést eredményezett, így 182 kg-os menetkész tömeget értek el. Az acélcsőből készült váz 1510 mm-es tengelytávval és meredekebb 26,5 fokos villaszöggel 89 mm-es utánfutással párosítva garantálja a fordulékonyságot.
Az ülésmagasság (780 mm) 62 mm-rel magasabb, mint korábban, így a felegyenesedett üléshelyzetnek köszönhetően, kiváló áttekintést nyújt a forgalomról. A kormányszélesség 755 mm (2 mm-rel kevesebb), a jármű szélessége (580 mm, tükrökön mérve 860 mm) karcsúbb, amellyel könnyen kanyarog a városi forgalomban.
A 33 mm-es első villa és a két hátsó teleszkóp gondoskodik a kényelemről, 7 fokozatban állítható rugó előfeszítés növeli a vezetési komfortot. A hátsó kereket alumínium öntvény lengőkar vezeti. Az alumínium felniken 120 / 70-15-ös első és 140 / 70-14-es hátsó abroncsok vannak.
A kombináció a gyakorlatban jó úttartást biztosít a 14-es és 13-as kerekeken keresztül. A lassításról 256 mm átmérőjű első tárcsafék, a hátsón 240 mm-es féktárcsa gondoskodik. A kétcsatornás ABS megbízhatóan akadályozza meg a kerekek csúszását még vész helyzet esetén is.
Az új Forza 300 vízhűtéses, SOHC négy szelepes motorja 297 köbcentiméteres, PGM-FI üzemanyag befecskendezéssel készül, ez az erőforrás már ismerős lehet a sikeres SH300i robogóból. A modern égéskamra kialakítással optimalizálták az égést, speciális, hosszú élettartamú gyújtógyertyák biztosítják az erős szikra képzést.
A fejlett technológia eredményei minden motorfordulatnál lenyűgöző teljesítményt nyújtanak, kellemesen harmonikus futással és különösen gazdaságos (3,22 liter/100 km) üzemanyag fogyasztással párosítva.
A 25 LE (18,5 kW) teljesítményt 7000-es fordulatszámon éri el a motor, a maximális nyomaték 27,2 Nm, 5750 percenkéti fordulatszámnál. A 11,5 literes üzemanyag tartály 350 km-nél nagyobb hatótávolságot kínál.
A HSTC kipörgés gátló rendszert (Honda választható Torque Control) első alkalommal használja szériában robogónál a Honda. A rendszer optimalizálja a vezetés biztonságát, folyamatosan figyeli elöl és hátul a kerék fordulatszámát, számol a csúszás mértékével, és ennek megfelelően csökkenti a motor nyomatékát.
Így a hátsó kerék tapadásának csökkenése megakadályozható. Természetesen a HSTC rendszert a kormányon lévő kapcsolóval ki is lehet iktatni.
Erről a járművezetőt a műszerfalon elhelyezett sárga visszajelző tájékoztatja. A meghajtásról centrifugális tengelykapcsoló és V-Matic szíjhajtás gondoskodik.
A szériában beépített elektromos szélvédő állítás és kulcs nélküli indítás mellett, kívánságra hátsó csomagtartó doboz, markolat fűtés is rendelhető a számos kiegészítő közül.
Az új Forza 300 metál kék, fekete, matt szürke metál és matt fehér színekben kerül a boltokba.
Szöveg: Buny
Kép: Honda