Az új Rocket III sorozat két új modellel váltja le eddig is népszerű cruiserét. A Rocket III R pillanatnyilag a világ legnagyobb nyomatékot biztosító széria gyártású motorja, hihetetlen vezetési élményt, kényelmet biztosít, míg a Rocket III GT még tovább megy, nagyobb kényelemmel és túramotoros képességekkel kíván a tulajdonosok kedvében járni.
A Rocket III a vadonatúj 2500 cm3-es, három hengeres motorral nagyobb teljesítményt nyújt, mint elődje, lenyűgöző gyorsulásával és kényelmével akár egész napos motorozásra is alkalmas utassal vagy egyedül.
A 167 lóerős teljesítményét 6000 fordulat/percnél adja le, ez 11% -kal több az előző verzióhoz képest. A nagyobb teljesítmény mellett alacsony, 3500-as fordulatszámon ébredő nyomaték egész a piros tartományig egyenletes, 7000-es fordulatig folyamatosan megdöbbentő teljesítményt nyújt. A szériában gyártott összes motorkerékpár közül ennek van a legnagyobb nyomatéka. A hihetetlen 221 Nm-t 4000 fordulat/perc fordulatszámon éri el. Az új blokk változott a forgattyúsháznál, kenőrendszernél és új kiegyenlítő tengelyeket alkalmaztak, ami 18 kg-os súly megtakarítást eredményezett.
A három kipufogógáz leömlő ikonikus megjelenése megmaradt a Rocket III R-nél és a Rocket III GT-nél. Ezt innovatív módon használták a kipufogógáz irányításához, fentről egy közös dobba, majd a végcsőbe áramlik, egyedi mélyen duruzsoló rakéta hangzást biztosítva. Az R változat könnyebb kezelhetősége érdekében új hidraulikus tengelykapcsoló rendszert kapott, ez biztosítja a kar könnyed működtetését kis kézi erővel. A hatfokozatú váltó működése is könnyebb és simább lett. Csakúgy, mint a legújabb Triumph sorozatok, a Rocket III is modern fojtószelep vezérléssel, valamint hatékony folyadék hűtéses rendszerrel szolgálja teljesítményt és a még hatékonyabb vezetést.
A Rocket III modell hosszú szerviz intervallummal rendelkezik 10 000 mérföld – 16 000 km, ez nem elhanyagolható fenntartási költség megtakarítást eredményez. Gyönyörű részletekkel találkozunk a motor elején, az iker LED-es fényszóró és a Triumph háromszög védjegyét is felfedezhetjük. Az öntött alumínium kerekek fokozzák a látványt, a rajtuk feszülő Avon Cobra gumiabroncsokkal és az impozáns hátsó kerék szélessége 240 mm. Az abroncsok új futófelület mintázattal nagyszerű tapadást és hosszú élettartamot biztosítanak. Mindkét Rocket osztott üléssel készül, az egyszemélyes használatot kedvelőknek kedvezve, könnyedén leszerelhető. Az R változat 773 mm-es ülés magasságal, a GT 750 mm-rel kedvez a könnyebb láb letételnek. A GT még szál csiszolt alumínium háttámlával szolgálja a túrázók kényelmét.
A motorosok maximális kényelme érdekében mindkét Rocket III modellen állítható lábtartókat helyeztek el, ezek függőleges és vízszintes helyzetben mozgathatók. Több mint 40 kg súlymegtakarítással az új Rocket-ek több, mint 13% -kal könnyebbek, mint az előző generáció. Ehhez az alumínium váz kialakítása is hozzájárul. A csillapításról állítható Showa monoshock hátsó felfüggesztés, valamint 47 mm-es állítható Showa első villák gondoskodnak, hogy kiemelkedő vezetési kényelmet és kivételes utazási képességeket biztosítson rosszabb felületű utakon is.
A megállást Brembo Stylema féknyergek segítik, fokozott légáramlással a fékbetéteknél, a jobb fékhazás érdekében. A túrázóknak dobozokat, váltó asszisztenst és a TFT kijelzőhöz csatlakoztatható rendszert is kínálnak.
Szöveg: Buny
Kép: Triumph