A Piaggio Medley ötvözi a városi járművek mozgékonyságát a nagy GT modellek kényelmével és terhelhetőségével. Az új formatervezés a sportosságra összpontosít, az első rész teljesen átalakult, a kormányidomba LED-es első fényszóró és egy innovatív digitális LCD műszercsoport került. A Piaggio i-get 125-ös és 150 cm3-es motorcsalád folyadékhűtéses motorral, négyszelepes hengerfejjel és elektronikus befecskendezéssel veszi fel a versenyt a konkurenciával. Teljesítményük 11, illetve 12,1 kW, így osztályuk legerősebb tagjaivá váltak.
Praktikus, dinamikus, könnyű és elegáns
Az új Piaggio Medley ötvözi az agilis és könnyű robogó előnyeit egy nagyobb és erősebb robogó kényelmi tulajdonságaival. Nagyobb testvére, a Beverly modern és elegáns vonalai ihlették az új Medley kontúrjait.
Noha a lábvédő nagy felülete fokozza a védelmet, a karcsú megjelenés megőrzése érdekében átalakították. A pajzs közepén egy függőleges elemet helyeztek el, amely háromdimenziós méhsejt rácsot foglal magába. Az új LED fényszóró jelentősen növeli a láthatóságot, és a hátsó helyzetjelző lámpákban is LED-ek világítanak.
A kormányon található teljesen digitális LCD műszercsoport a stílus és a funkcionalitás tökéletes keverékét adja. A kijelző, a közepén jól látható digitális sebességmérő és fordulatszámmérő vonja magára a tekintetez, mutatja a megtett a kilométert, a levegő hőmérsékletét, az üzemanyagszintet és a hűtőfolyadék hőmérsékletét. Kiegészítették a jégveszély ikonnal és jelzi az alsó oldal állvány nyitott helyzetét, figyelmeztet a szerviz intervallumra és az időt is leolvashatjuk. Haladás közben megjeleníthető a maximális és az átlag sebesség, az aktuális fogyasztás, az átlag fogyasztás és az akkumulátor töltés állapota.
Ezeket az információkat a jobb oldali kapcsoló MODE gombjával lehet megjeleníteni. A „Start & Stop” funkció kikapcsolható. Természetesen kapunk információt a befecskendezésről, a megtehető hatótávról, az olajnyomásról és az ABS működéséről is. A 16 -os első kerék stabilitást és kényelmet biztosít. A könnyűfém felnik sportos megjelenést kölcsönöznek a hat küllővel. Az új ülés optimális ergonómiával szolgálja a vezetőt és az utast. Az ülést a kormányon található gombbal lehet elektronikusan nyitni, és a rögzítő rugót tartja a véletlenszerű bezáródás megakadályozása érdekében. A lábvédőben kialakított tágas kesztyűtartó a motoron ülve is könnyen elérhető. Még egy belső USB aljzattal is rendelkezik. Nagyobb táska kényelmes elhelyezéséhez nyújt segítséget a becsukható horog a lábvédő belső oldalán. A különösen elegáns hátsó részben a nagy sisak rekesz, elképesztő 36 liter tároló kapacitással két teljes sisak elhelyezését is lehetővé teszi.
Motor
Az új Piaggio Medley-ben mutatkozik be az i-get motorcsalád legújabb generációja 125 és 150 köbcentis hengerűrtartalommal. Mind teljesítményük, mind a környezetvédelem szempontjából a legjobbak. Az új 125 cm3-es blokk maximális teljesítménye 11 kW 9000 fordulat / perc fordulatnál, míg a 150-es teljesítménye 12,1 kW 8750 fordulat / percnél. A mindennapi városi használatra tervezett motorok gyakran megállnak és indulnak. Ehhez rugalmasságra, élénk gyorsításra és sima járásra van szükség. Ezeknak a tulajdonságoknak a biztosítása a kiváló nyomaték értékekkel lehetséges (12 Nm 6500 fordulat / perc a 125-ös és 15 Nm 6500 ford / perc a 150-es értéke), így jól gyorsul a Medley-t álló helyzetből, és mozgásban is.
Mindez a Piaggio technikusok aprólékos munkájának gyümölcse a legtöbb alkatrésznél. Mindenekelőtt a termodinamikai teljesítmény optimalizálására, a súrlódás és a motor zajának csökkentésére törekedtek, miközben javították a teljesítményt és a vezethetőséget. A hangtompító is új, megjelenésében és méretében egyaránt. A csendesebb működés és az alacsonyabb teljesítmény veszteség elérése volt a cél, egy CVT sebességváltóval az új motor teljesítménye minden vezetési körülmény között kihasználható. Az új motorok hosszabb szerviz intervallumokat engednek meg, kenőanyagokat és szűrőket 10 000 km-enként kell cserélni, szelep hézagot 20 000 km-enként szükséges ellenőrizni és állítani. Az üzemanyag-fogyasztás a WMTC szerint 41,5 km/l (2,4 liter/100km) a Medley 125-nél és 41 km/l (2,44 liter/100km) a Medley 150-nél.
Váz
Acélcsövekből egyetlen bölcsővel készül a váz, megerősítésekkel és acéllemezekkel növelték a szilárdságot, és alacsony, kényelmes ülőhelyzetet alakítottak ki. Az első villa 33 mm átmérőjű, az állítható hátsó rugókkal, és a nagy könnyűfém felnikkel (16 „elülső és 14” hátsó) biztosítja a kényelmet és a nagyobb robogókhoz méltó futást. Az új szélesebb hátsó gumiabroncs (120 / 70-14 „) szintén hozzájárul ehhez a stabilitáshoz, míg az alacsony száraz tömeg (136 kg) segít megőrizni a könnyű robogókra jellemző mozgékonyságot és irányíthatóságot. Az aktív biztonságot egy 260mm-es és egy 240 mm-es tárcsára, két dugattyús féknyergekre és ABS-re bízták. Az érzékelők két csatornás hidraulikus vezérlőegységgel kommunikálnak, ez aktiválja az ABS-rendszert, garantálva a stabilitást és a hatékony fékezést még csúszós felületen is. A Piaggio Medley „dőlésérzékelővel” is rendelkezik, ez kikapcsolja a Start & Stop rendszert, és esés esetén leállítja a motort.
PIAGGIO MIA
A PIAGGIO MIA a Medley S változatánál az alapfelszereltség részét képezi. Az okostelefon Bluetooth-on keresztül csatlakozik a Piaggio Medley fedélzeti elektronikus rendszeréhez, exkluzív funkciókat kínálva a még kifizetődőbb és élvezetesebb motorozási élményekhez. A PIAGGIO MIA és az új Piaggio App kifejezetten iOS vagy Android mobil eszközök csatlakoztatására szolgál. Ez a funkció teljesen új ebben robogó szegmensben. Miután csatlakozott az okostelefon a Piaggio Medley-hez a Piaggio App-on keresztül (letölthető az App Store-ból vagy a Google Play-ről), az összes bejövő hívás értesítés és üzenet megjelenik a műszercsoport kijelzőjén. A rendszer lehetővé teszi a híváskezelést a jobb oldali vezérlő MODE gombjával, és hangparancsok használatával hívások kezdeményezéséhez vagy zene lejátszásához. Mindezeknek a szolgáltatásoknak kihasználása érdekében a Piaggio különleges nyitott sisakot kínál kiegészítőként, amely integrálja a fejhallgatót és a Bluetooth vevőt.
Verziók és színek
Az új Piaggio Medley kétféle változatban kapható: Medley és Medley S, az utóbbi sportosabb kivitel.
A Piaggio Medley inkább a klasszikus és elegáns színeket részesíti előnyben, mint például a Bianca Luna (holdfehér), a Nero Abisso (fekete) és a Blu Orione (Orion kék) metál árnyalatát. Ezeket a színeket barna üléssel és matt bronz felületű utas fogantyú, lökhárító, központi alagút borításról lehet felismerni. A felnik ezüstszürke színűek. Az „S” változat matt fekete, és a sportosságot hangsúlyozzák a vörös lengéscsillapító rugók, az ülés varrása és az első idom betétjének kerete. A „csipkés” első és hátsó féktárcsákhoz arany színű féknyereg dukál. A Medley S alapfelszereltségként motor kereső funkciót is kínál, ilyenkor a robogó jelzőfényein keresztül mutatja meg hol találhatja járművét a tulajdonos a zsúfolt parkolóban.
Kiegészítők
A szélvédő ütés biztos plexi, véd a széltől, ugyanakkor hangsúlyozza a robogó eleganciáját.
A kisebb felső (két változatban kapható, átlátszó és füst színben) hangsúlyozza a Medley sportos karakterét. Nagy figyelmet fordítottak a poggyász kapacitásra. A nagy ülés alatti rekesz kiegészítéseként, klasszikus 32 literes, valamint 37 literes felső dobozt kínál a gyártó. Mindkét felső doboz természetesen lehet szín azonos és felszerelhető háttámlával. A biztonság maximalizálása érdekében csúszásmentes betét rendelhető, ami az egész éves használat során ideális.
A Piaggio Medley S sportos, matt fekete felnivel, központi alagúttal és utas fogantyúval készül. Akik télen leállítják robogójukat, vízálló takaró ponyvát vásárolhatnak logóval és speciális nyílással a szélvédőhöz és felső dobozhoz.
Szöveg: Buny
Kép: Piaggio