A Diavel 1260 tavalyi átdolgozása után, 2020-ra már csak a külcsín igazítására fordítottak időt Bologna-ban. Az alap változat most már fekete színben, Dark Stealth néven szerepel a katalógusban. A fényezés matt fekete a felniken, és a vázon is. Az S változat ezzel szemben Ducati piros színben, fehér grafikával és fekete alkatrészek kontrasztjával agresszív és sportos benyomást kelt.
A Diavel dobogó szíve, egy 1262 köbcentis Ducati Testastretta DVT motor. Ez a blokk tiszta, ízléses és oldal nézetből meghatározza a motor megjelenését.
A két hengeres erőforrás 159 lóerő (117 kW) teljesítmény leadására képes 9500 fordulaton, és 129 Nm forgatónyomatékot ad 7500 fordulat/percnél. Az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban is robusztus motorteljesítményt biztosít. A változó szelepvezérlő rendszernek köszönhetően, a felhasználási igényekhez igazodva szabályozza a vezérműtengelyek működését. Az S változathoz alapáron jár a Quick Shift (gyorsváltó), ennek segítségével könyebb a sportos menetteljesítmények elérése.
Az acélcsőből készült rácsos vázhoz csatlakozik hátul az alumínium lengőkar, amely meglepő kanyarodási rugalmasságot és kiváló visszajelzést biztosít. A hátsó 17-es kerékre 240 mm széles abroncs került, mérete ellenére a kezelhetőség és a dönthetőség nem szenved csorbát. Elektronika garantálja a rendkívüli teljesítményt és a maximális biztonságot. A Bosch egysége (6D IMU) figyeli a sebességet és gyorsulást, és hozzájárul a többi biztonsági rendszer megfelelő működéséhez.
Az elektronikai csomag tartalmaz még Bosch Cornering ABS EVO-t, a Ducati kipörgésgátló rendszerét (DTC EVO), a Ducati Wheelie Control (DWC) EVO-t (első kerék emelkedését figyelő rendszer), a Ducati Power Launch (DPL) EVO-t (optimális gyorsulás elérését szabályozó rendszer) és a sebességtartó automatikát. Ez a teljesítmény szörnyeteg elnyerte már számos vásárló bizalmát, és a gyári kiegészítők mellé a Hepco & Becker is készített néhányat, amivel a tulajdonosok kedvében szeretne járni. A minimalista megjelenéshez igazodva, inkább funkcionalitást növelő termékeket készítettek.
A csomagszállításra megoldásként C-Bow tartókat kínálnak oldalra, a katalógusban szereplő ehhez illeszthető táskákhoz. Ez kiegészíthető a hátsó ülésre rögzíthető táskával. Akinek mindez nem volna elég, a Lock-it rendszerű tanktáska rögzítővel és a hozzá illeszkedő táskával tovább növelheti a szállítási kapacitást. A biztonság terén az oldal támasz felfekvő felületének szélesítésével kívánnak hozzájárulni az eldőléses balesetekből származó károk mérsékléséhez.
Szöveg: Buny
Kép: Hepco & Becker