Vespa PX

Az eredeti formájában, ismét átveszi a helyét az időtlen legenda, a Vespa PX. Egyedülálló stílus, amelynek motorja megfelel a legszigorúbb kibocsátási előírásoknak, és a klasszikus négy sebességes kézi váltó is megtalálható rajta, ami ezt a modellt összetéveszthetetlenné és egyedivé teszi. Szerte a világon 1946 óta 17.000.000 példányban értékesítették a Vespákat. Ez a szám alkalmas arra, hogy különböző nyelvű és kultúrájú embereket összehozzon, és generációk álmát és a szabadság utáni vágyát megvalósítsa.

A Vespa szerves része Európa populáris kultúra történelmének és ezek a motorok járultask hozzá, hogy a személyes mobilitás teret nyert a háború után kontinensünkön.

Később a fiatalabb generációknál más értelmet nyert a motor, a Vespák és Lambretták tulajdonosai közötti rivalizálásban, vagy a Modok és Rockerek összecsapásai kapcsán. Ez volt a megtestesült zene, lázadás, romantika és kikapcsolódás, és a szabadság ígérete mindenki számára. Ez szimbolizálta a „Dolce Vita” korszakot és játszott vezető szerepet a „forradalmi a gondolat” létre jöttében a 1960-as és 70-es években. Üdvözölte a Rock’n Roll megérkezését Európába, és még mindig jelen volt, amikor az MTV a digitális zenét kezdte nyomni.

Az épített és használtan értékesített motorok jelen vannak szerte a világon és ez a bizonyítéka nem csak a közmondásos megbízhatóságának, hanem a mély szeretetet is tükrözi, ami minden Vespa és tulajdonosa között szövődött. A jelenlegi Vespák között a PX az egyetlen modell, amely a kormányról kapcsolható négy sebességes hajtóművel
rendelkezik, és ez „kell” az igazi a rajongóknak az összetéveszthetetlen külalakkal, amely túlmutat minden divaton. Az alapvető vonalak adottak voltak, amelyek mentén az új modell született. Az elődökhöz hasonlóan cél volt az összetéveszthetetlen stílus, a funkcionalitás és felhasználóbarát kialakítás, az acél karosszéria tartósságának
megtartása, megbízhatóságot garantáló egyszerű és elpusztíthatatlan motor kialakítása, és a pótkerék, amely akár funkcionális jellemzője lehet ezeknek a robogóknak, vagy csak azért van ott mert tulajdonosa szerint jól néz ki.

A műszerfal is a régi időket idézi a kilométerórával, az üzemanyagszint jelzővel, és azok semleges színű háttér világításával. A közmondásos kényelmet és teret nyújtó Vespa PX ülés,a könnyű kirándulásokhoz alkalmasabb kialakítást kapott. Ideális két személynek és páratlan kényelmet nyújt, valamint a jármű irányíthatóságát is pozitívan befolyásolja. A fényszóró, a korszerű komplex tükörrel és a halogén izzóval erős fényt bocsát ki, ami növeli az ideális láthatóságot és fontos az aktív biztonság szempontjából. A hátsó lámpa mindig védjegye volt az egyes Vespa modelleknek.

A kis, kerek hátsó lámpa, a legendás 1946-os 98 köbcentisre emlékeztet, de felfedezhetjük a megszépült 1962-es 125-ösről származó, vagy a Primavera ET3 szögletes design-ját, amely annyira jellemző volt a 70-es évekre. Mindezek együtteséből született az új lámpa, amely a féklámpát, rendszám világítást is magában hordja. Az irányjelzők narancsszínű izzóval egy átlátszó műanyag külső objektíven keresztül jelzik a kétkerekű vezetőjének szándékát. Az új markolatok fekete gumiból készülnek, Vespa logóval ellátva. A Vespa mindig is egyedi karosszériát készített járműveihez, amelyek különböztek a többi robogó gyártótól. A PX továbbra is az önhordó konstrukciós megoldás mellett döntött, amely kiváló merevséget biztosít, és a futómű pontosságára is hatással van.

Ez még nem jelenti azt, hogy nehéznek is kell lenni, szárazon 97 kg a tömege az újdonságnak. A lengőkaros első felfüggesztés – olyan műszaki megoldás, amely szerves része a Vespa karakternek – egy tekercsrugóval és kettős hatású hidraulikus lengéscsillapítóval rendelkezik.  Hátul, a felfüggesztés elemei közvetlen kapcsolódnak a motor és átviteli részekhez, ami lengőkarként funkcionál. A 10 „-os kerekek 3,50”-s abroncsokon gördülnek. Ki tudna elképzelni egy PX-et lábfék pedál nélkül? A 200 mm-es első tárcsaféket egészíti ki egy erős és megbízható 150 mm-es dobfék hátul a megállás érdekében.

A 125 és 150 köbcentis egyhengeres motorok kényszer léghűtéses kivitelben, CDI elektronikus gyújtással, berúgóval és önindítóval kelthetők életre. A beépített katalizátor célja, hogy az alacsonyabb szennyezőanyag kibocsátást érjenek el, és a Vespa PX modellek megfeleljenek a legszigorúbb szabályozásoknak és az Euro3-as normának.

Szöveg: Buny

Kép: Piaggio.com

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes