Kawasaki Z900RS – teszt 2018

Mielőtt bárki összetévesztené a két modellt, szögezzük le, hogy van a Z900, a modern Ninja megjelenéssel, és van a Z900RS, ami a modellnév végén lévő betű kombináció révén egy retro sport modellt takar. Ez utóbbi sokkal érdekesebb volt számomra, és lehetőséget is kaptam, hogy egy rövid időre nyeregbe szállhassak és kipróbáljam.

Végre a zöldek is készítettek egy retro motort, ami saját történelmüket tekintve visszanyúlhatott egy legendás sorozathoz.

Kawasaki Z900RS 2018


Annak idején a Z1 megalapozta a márka nagy motorok piacán betöltött élvonalbeli szereplését. Most néhány évtized elteltével meglovagolva a régi motorok iránt jelentkező nosztalgia hullámot, rajzoltak egy klasszikus vonalakkal rendelkező motort, hogy tudjanak valamit adni a modern formákat nem annyira kedvelő motorosoknak is.

Kawasaki Z900RS 2018

A nyereg klasszikus, a műszerek illeszkednek a formatervhez, a kerek lámpa a „csík” LED-es irányjelzőkkel egyáltalán nem stílus gyilkos. A tömör blokk és a rövid kipufogó kirakatba helyezése kiválóan sikerült. Csak a fehér spirálrugóval középen meghúzódó lengéscsillapító hívja fel a figyelmet arra, hogy azért van itt modern technika.

Kawasaki Z900RS 2018

Aztán nézelődik az emberfia tovább, és szembe tűnik az első felfordított teleszkóp szár végeken az állítás lehetősége, a főfékhenger és az első féknyergek korszerű felfogatása. A matt zöld fényezés nagyon jól illik az összképbe, mert manapság divatos, mégis tónusában nem olyan harsány, mint az agresszívebb külsejű márkatársaké.

Kawasaki Z900RS 2018

Tehát az összkép rendben van, milyen lehet az ülésen helyet foglalva? A négy hengeres erőforrás az ígért 900-nál pont 48 köbcentivel nagyobb, és 111 lóerőt teljesít 8500-as percenkénti főtengely fordulatnál. A 98,5 Nm-es nyomatékot a 16 szelepes blokk már 6500-as fordulaton szolgáltatja. Ez tulajdonképpen mindenre elég, amire egy csupasz motort a hétköznapokban használni lehet.

Kawasaki Z900RS 2018

Menet közben alacsony fordulatszámon is elég nyomaték áll rendelkezésre, a váltót hamar a legmagasabb fokozatba kapcsolhatjuk, nem jelent gondot városi forgalomban csordogálni hatodikban. A gázkar elfordítására dupla fojtószelep adagolja az üzemanyag-keveréket és a motor szépen gyorsít. Ha vehemensebb menetteljesítményeket szeretnénk, nyugodtan használjuk a váltókart, a motor nem fog megsértődni, csak bírjunk a menetszélben kapaszkodni a kormányba.

Kawasaki Z900RS 2018

A KTRC kipörgésgátló rendszer nem engedi megcsúszni a hátsó kereket és a „rásegítő és csúszókuplung” rendszer motorfék üzemben sem blokkolja a hajtott kereket, ezzel téve biztonságosabbá a haladást. Mindebből nem lehet észrevenni semmit menet közben, csak azt, hogy milyen jó motorozni.

Kawasaki Z900RS 2018

A fékekre nincs panasz, a futóművel sem lehet normál utcai körülmények között a határokat feszegetni, ami pozitív. A néhány száz együtt töltött kilométer során az ülés komfortjáról győzött meg, de sajnos két személyes kipróbálására nem volt lehetőség. Az elektronikával szabályozhatunk sok mindent a kipörgésgátlótól, a motor teljesítményig, mégis mellőztem minden állítgatást és normál üzemben hajtottam a motort.

Kawasaki Z900RS 2018

A műszerfalon a miniatűr „eco” jelzést csak nagyon finom gázkar kezeléssel lehet látni, és viszonylag rövid ideig. Kellett volna még egy kis idő, hogy ebben a körben össze tudjunk hangolódni a motorral, így az átlag fogyasztás a gyári értéknek megfelelő 5,3 liter/100 km értéknél állt meg. Nem rossz, és semmit nem vesz el lehengerlő stílusából, könnyed vezethetőségéből, aminek sokan örülni fognak az idősebbek közül is.

Kawasaki Z900RS 2018

A Kawasaki típushoz készített reklámfilmben kifejezetten őszes borostával rendelkező férfi és csinos hölgy szereplők vannak, mégis úgy érzem az előbbieknél fog igazán nagy sikert aratni a Z900RS.

Kawasaki Z900RS 2018

Már csak konzervatív megjelenése és több célú felhasználása miatt. Ja, majd elfelejtettem, hogy az első Kawasaki modell az utóbbi években, amelynek visszapillantó tükreiben holttér nélkül hátra lehet látni!

Kawasaki Z900RS 2018

Összességében teli találat a Kawasakitól, kellőképpen őrzi a gyökereit, de mégis modern. Kellő teljesítménnyel rendelkezik a retro sport névhez híven, akár túrázni is lehetne vele. A kiegészítőket gyártó vállalkozások már felkészültek: doboz tartó, kis fejidom már a repertoáron, szigorúan a stílusnak megfelelő kivitelben. Tehát nincs más hátra egy modern klasszikus beszerzése érdekében be kell térni egy Kawasaki kereskedésbe és 3.890.000,- Ft-ot leszurkolni vételár gyanánt.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes