A közel száz éves hagyomány és szenvedély amellyel motorkerékpárokat készítenek Mandello del Lario-ban, az ötvözete a legjobb technológiának és az olasz gyártmányokra jellemző szépségnek. A sas emblémával díszített motorok 2021-re, a százéves jubileum
megünneplésének évfordulójára folyamatosan bővülő motorkerékpár modell palettával készülnek. Ennek a törekvésnek a következő állomása a V85 TT.
A V85 TT a következő kihívás a szélesebb választék kialakítása során. A legjobb Moto Guzzi hagyományokra épít, de egy teljesen új motorral készül. A márkának szüksége volt az egyre népszerűbb on-off kategóriában egy utazásra alkalmas modellre, ami emlékeztet az 1980-as évek rally-i motorjaira.
Ezzel egyben egy olyan referenciapontot kívántak alkotni, ami átörökíti a stílust, az érzelmeket a mindennapos használat és a hosszú túrák alkalmával. Túra változatában a V85 TT ötvözi a kaland motorok aranykorára jellemző stilisztikai elemeket a modern túra endurok funkcionalitásával.
A Moto Guzzi off-road tradíciói egészen 1939-ig nyúlnak vissza, amikor Ausztriában a GT 20-ban, négy aranyérmet nyertek a hatodik alkalommal megrendezett versenyen.
A sikerek 1957-ben folytatódtak a Lodola Regolarità-n, de 1962-ben megszakadtak. Aztán 1985-ben a V65 Baja-val, majd a következő évben a V75 Baja-val, más modellekre alapozva könnyűszerrel tudták terep motorjaikat értékesíteni, robusztus és megbízható
tulajdonságaiknak köszönhetően. A V85 TT azok számára készült, akik soha nem akarnak felébredni a Dakar álomból, és olyan motorra vágynak, amely napi közlekedésük során ezt az élményét nyújtja.
A megjelenés a találkozópontja a technikának és a funkcionalitásnak klasszikus Moto Guzzi stílusban. A V85 TT olyan méretekkel dolgozik, amivel minden motoros megtalálja a mozgás szabadságát a tank-ülés csatlakozásánál, legyen alacsony vagy magas. A V85 TT optimális utazást kínál két személy számára, a kényelem kárára nem született kompromisszum. A tank kialakítása az afrikai rally raid-re készült Moto Guzzi modellek mintájára készült. A Guzzi-történelem részét képező 1996-os NTX 650 és az 1989-es Quota 1000 is emelt sárvédővel és dupla első fényszóróval készült.
Természetesen modern technológiai elemek nélkül ma már nem lehet meglenni, teljesen digitális műszer egységet kapott az újdonság, és LED-es a sas logóra emlékeztető menetfény egészíti az első fényszórót.
A váz teljesen új, a könnyedség és a racionalitás érdekében acélcsövekből készült, emellett kihasználja a motor blokk merevségét, hogy pontos irányíthatósága, valamint terepjáró képessége minden elvárásnak megfeleljen. A gyönyörű aszimmetrikus alumínium lengőkar bal oldalon ívelt, amihez egyenes kipufogócső vezetéssel sikerült az oldalirányú méreteket minimalizálni. A lengőkar jobb karjában kapott helyet a hátsó kerék meghajtása. A lengéscsillapító közvetlenül a lengőkar jobb karjához kapcsolódik. A felfüggesztésnél figyelemmel voltak az optimális terephasználatra és az utazó komfortra.
A V85 TT-ben új Moto Guzzi erőforrás mutatkozik be.
A tervezés során nem használtak fel semmit az aktuális Moto Guzzi motor kínálatból. Ez egy kéthengeres, 90 °-os keresztirányú, léghűtéses 850 köbcentis, 80 LE maximális teljesítményű blokk. Teljes összhangban van a Moto Guzzi filozófiájával, a közeljövő klasszikusának szánják. Egy közepes méretű motorkerékpár család részeként, különböző célokra, meggyőző teljesítménnyel és stílussal felvértezve bocsátja útjára a Moto Guzzi az újdonságot.
Szöveg: Buny
Kép: Piaggio