A 2019-es SH300i-t még könnyebb és kényelmesebb használni, mint elődjeit, hiszen a Smart Key rendszer immáron az extraként rendelhető, 35 literes túradobozt is nyitja-zárja. Roppant hasznos a Honda által fejlesztett, szabadon kikapcsolható kipörgésgátló (Honda Selectable Torque Control – HSTC) is, hiszen minden helyzetben, így nedves, csúszós útfelületen is biztos tapadást garantál.
Közelebbről vizsgálva egyéb műszaki csemegéket is felfedezhetünk, ilyen például a Smart Key rendszer, ami már nemcsak a gyújtáskapcsolóhoz és az ülés alatti tárolórekesz zárjához kapcsolódik, hanem az – extraként rendelhető – 35 literes túradobozt is nyitja-zárja.
Ha a vezető, zsebében az intelligens kulccsal, eltávolodik a motortól, a vezérlőelektronika automatikusan reteszel, még csak meg se kell nyomni a távirányítós kulcson elhelyezett gombot. Az újdonság bevezetése ellenére természetesen a hagyományos módszer is működik, azaz kulccsal is elfordítható a zár. A kifejezetten alacsonyra helyezett nyereg ülőlapja mindössze 805 mm-re húzódik a talajtól (csak 5 mm-rel magasabb, mint az SH125/150 páros esetében), és a lábak is bőven elférnek, tudniillik a sík padló nem kevesebb, mint 435 mm széles.Elismerően csettinthetünk az üléspozíciót vizsgálva is – a kényelmes párnázat, a felegyenesedett, pihentető testtartás és a széles látómező hatalmas könnyebbséget jelent a motorozások során. Az SH300i 2131 mm hosszú, 728 mm széles és 1193 mm magas, hasmagassága 130 mm. A 2019-es SH300i az alábbi színekben lesz elérhető: matt metál szürke, gyöngy fehér, fekete, ezüst metál, matt Ruthenium metál szürke, vörös. Az SH300i idomai 279 cm3-es, egyhengeres,négyszelepes, SOHC-vezérlésű, folyadékhűtésű motort rejtenek, ami tiszteletre méltó erejével és pörgős karakterisztikájával lopja be magát a vezető szívébe.
Csúcsteljesítménye 18,5 kW, azaz 25,16 LE (7500 f./percnél), míg – 5000 f./percnél jelentkező – legnagyobb forgatónyomatéka 25,5 Nm. Hogy a motorerő minden szituációban könnyen és biztonságosan kiaknázható legyen, a mérnökök a Honda Állítható Nyomatékszabályozót (Honda Selectable Torque Control, HSTC) is beemelték a szériatartozékok közé. Ez a rendszer folyamatosan figyeli az első és a hátsó kerék forgási sebessége közötti eltérést, és mindig úgy szabályozza az üzemanyag-befecskendezést, illetve a hátsó kerékre jutó vonóerőt, hogy az abroncs ne veszítse el tapadását. A HSTC a bal oldali markolat mellett elhelyezett gombbal kapcsolható be és ki, ha kénytelen beavatkozni, a műszerfalon T jelzés villan fel. Az SH300i 1,7 liter olajjal feltöltött motorja igazán kipróbált, strapabíró szerkezet, ami – kis túlzással – az örökkévalóságnak készül. Himbás szelepvezérlése, osztatlan főtengelycsapágyai és hatékony főtengely szimeringjei páratlanul hosszú élettartamot garantálnak, csak úgy, mint az 5 mm-es dugattyúeltolás, mellyel a belső súrlódást sikerült mérsékelni.
Az automatikus kuplung V-Matic váltóval együttműködve továbbítja a motorerőt, a szekunder hajtásól szíj gondoskodik. Az SH300i alapjai nem változtak, a 2019-es modell éppúgy alul elvezetett acélvázra épül, mint a 2018-as, így stabil és fordulékony, akárcsak felmenője. Az úthibák elsimítását 35 mm-es teleszkópokból összeállított első villára és kétoldali hátsó rugóstagra bízták a márka technikusai, és Oleo himbarendszert alkalmaztak, hogy hatékonyabb legyen a csillapítás és precíz visszajelzések segítsék a vezetőt. A modell nedves tömege 169 kg, villaszöge 27°30′, utánfutása 98 mm, tengelytávja pedig 1438 mm. Mindezt 90 fokos kormányelfordulási tartomány koronázza meg, és a tapadás is elsőrangú, ugyanis a 110/70 R16, illetve 130/70 R16 méretű abroncsok 256 mm-es első-hátsó féktárcsákkal, valamint kétcsatornás blokkolásgátlóval dolgoznak együtt.
Szöveg és kép: Honda