A KTM 790 Adventure und 790 Adventure R modellekkel a gyártó két progresszív motort küld harcba a vásrlók kegyeiért. A két hengeres, soros, 799 köbcentis folyadékhűtéses blokk már ismerős lehet a 790-es DUKE-ból, ami már bizonyított. A közép kategóriás utazó enduro és a mindennapi használat közötti átmenetet kiválóan megoldja, mindkét szerepben jól érzi magát.
A tökéletes ergonómiára a hat fokozatban állítható alu kormány teszi fel a koronát. A teljes komforthoz tartozik még a kanyar és offroad beállításokkal rendelkező ABS rendszer.
A 20 literes tankkal akár 450 km-t is meg lehet tenni megállás nélkül. Ha ilyen hosszú távot lehet megtenni az újdonságokkal, akkor érdemes hozzájuk csomagtartó rendszert is választani.
Az aszimmetrikus csomagtartó rendszerhez speciális Enduro Koffer szettet ajánl a Hepco-Becker. Az optikai egyensúly megtartása érdekében lehetőség van más poggyász felhelyezésére. A nagyobb helyigény kielégítésére az Xplorer Cutout ajánlott. A Cutout kifejezetten Enduro motorokhoz készült, figyelve a magasan vezetett kipufogóra, arra az oldalra kisebb befogadó képességgel rendelkező kerül.
A hozzátartozó rozsdamentes fekete színű doboztartó rendszer védi a hőtől a 7 literrel „soványabb” koffert. A hátsó traktust sem felejtették el a tervező irodában, az Alu- és Easyrack tartó rendszereket hozzáigazították az R változathoz, hogy hátsó dobozzal is bővíthető legyen a tároló kapacitás.
Aki nem kedveli a kemény fedeles tárolót hátul, azok a hengertáska rögzítéséhez szélesítőt is vehetnek. A gyors záras tanktáska rendszer egyszerűvé teszi a további poggyászok felhelyezését. A rövidebb túrák teljesítéséhez C-Bow táskákat ajánl a hozzá tartozó specifikus tartókkal a német gyártó.
A lámpát védő rács tovább erősíti a terepviszonyokhoz alkalmazkodást, az oldal állvány szélesítés jól jöhet a laza talajon, de a kézvédő terepen az ágak ellen, vagy balesetnél lehet nagy segítség. A bukócső rozsdamenets acélból készül fekete vagy KTM narancssárga színben.
Szöveg: Buny
Kép: Hepco-Becker