A két hengeres boxer motor több mint 90 éve technológiai és vizuális szempontból is a BMW Motorrad identitás egyik kulcseleme. De a BMW csoport következetesen építi villamos hajtású járműveit, így felmerül a kérdés, hogyan fog kinézni egy elektromos BMW motor? Miből fogjuk tudni első pillantásra, hogy egy BMW? Ezekre a kérdésekre az egyik lehetséges választ a Vision DC Roadster adja meg.
Új meghajtás, ismerős megjelenés
A motorkerékpárban a motor a középpontban van – ez az alapvető elem, amely az egész architektúra alapját képezi.
Az elektromos meghajtás alkatrészei azonban teljesen eltérő követelményeket kívánnak meg a telepítési hely tekintetében. Míg a hagyományos motorkerékpárban a motor méretét főként annak kapacitása határozza meg, az elektromosan működő jármű esetében az akkumulátor a legnagyobb hely igényű. Az elektromos motor viszonylag kompakt. Ebből az új alapból kiindulva, megtartva egy boxer ikonikus megjelenését, új funkcióval töltötték meg a mérnökök.
A korábbi motor helyen egy függőlegesen felszerelt, hosszirányban elhelyezett akkumulátor van. Hűtés céljából két oldalsó elem kiemelkedik a hűtőbordákkal és az integrált ventilátorokkal. Mint a BMW R 32 boxer motorja, amelynek fejlesztését Max Friz 1923-ban kezdte el.
A henger alakú villanymotor az akkumulátor alatt helyezkedik el, és közvetlenül csatlakozik a meghajtó tengelyhez.
A dinamikus teljesítmény az arányokban is tükröződik
Oldalnézetben a BMW Vision DC Roadster rendkívül dinamikus képet mutat. Az alacsony első rész és a rövid, magas hátsó agilitást sugároz.
A tank helyét egy lapos, finoman megmunkált csőszerkezet foglalja el. További vonalai integrálják az ülést modern formában, létrehozva egy sportos roadster-t. A váz kulcsfontosságú tényező oldalnézetben.
A kiálló hűtőrendszerrel ellátott nagy akkumulátor az alumínium váz közepén helyezkedik el. A háromdimenziós felületkezelés az akkumulátor burkolatán egyedi megjelenést biztosít, pontos kontúrjaival. A hűtőelemek az akkumulátor sziluettjének enyhe előre dőlését kiemelik.
Az elektromos motor indításakor ezek a hűtőelemek kissé elmozdulnak, jelezve, hogy a motor készen áll az indulásra.
Minőségi részletek közelebbről
Az első és hátsó lámpák minimalista kialakítása, egy BMW világítótestben lévő fényvisszaverő ikonikus megvalósítása. A fényszórók LED-es nappali fénye két kompakt LED objektívvel megfelelő fényt biztosít.
Ez azonnal felismerhetővé teszi, mint BMW motorkerékpárt nappal és éjszaka egyaránt. A hátsó lámpa két C alakú LED-ből áll, az alumínium hátsó tartóba beépített elemek minimalista, technikailag kiváló formában adják a zárófényt. A gumiabroncsokat öt fluoreszcens elemmel készíti a Metzeler a Vision Bike számára. Ezzel is kombinálva az innovatív tervezést és a biztonsági szempontokat.
Szöveg: Buny
Kép: BMW Motorrad