A Kawasaki készített hat új gépet a 2020-as modellévre, valamint bemutattak egy elektromos jármű (EV) koncepcióját és elmagyarázta megalkotásának hátterét. A Kawasaki az EV kutatás-fejlesztés során közepes kapacitású gépen dolgozott, amely több funkcióval rendelkezik mint a jelenlegi EV gépek a piacon.
A 10 kW teljesítményű EV projektet széles körben tesztelték Japán déli részén az Autopolis pályán, valamint valós közlekedési szituációkban városi környezetben.
A közúti tesztelés során a villamosenergiával hajtott erőforrást összekötötték a motorozás élményét adó sebességváltó képességgel. Az eredmény egy olyan gép, amely jó vezethetőséget biztosít. A Ninja 650-hez hasonló méretű kompakt gépéhez a közép kategóriás Kawasaki közúti motor felfüggesztést és fékeit illesztették és ugyanazt a rácsos szerkezetű vázat használták, amit a Ninja és Z család gépeinél.
A 219 kg-os tömegű jármű egy gyors CHAdeMo stílusú töltőrendszerrel vagy egy hagyományos 100-240 V háztartási áramellátásról kaphat energiát. Ilyen módon az EV gép követi a jelenlegi konvenciót, de a Kawasaki „fun to ride” megközelítést hozza. Az eredmény egy elektromos meghajtású kétkerekű jármű, kb. 100 km ható távolsággal, és egy hagyományos gép tulajdonságaival, mint tengelykapcsoló és négysebességes váltó.
Így biztosítják a jármű vonzerejét a Kawasaki jelenlegi profiljához illesztve. Egy egyszerű kutatási projektként tekintenek erre a motorra, a közeljövőben nem tervezik, hogy EV motorral bővítsék a kínálatot. A Kawasaki azonban még sok más felfedezésre váró útat lát maga előtt, hogy bővítse a vezetés izgalmát két kereken.
Szöveg: Buny
Kép: Kawasaki