A német gumi- és a legendás amerikai motorkerékpár-gyártó közös fejlesztése révén Metzeler termék kerül az izmos és kifinomult Indian Challenger „bagger” típusra. A 2020-as évjárattól ilyen abroncsokon gördülnek ki az új motorok az Indian gyárból.
A Crusetec abroncsokból előre 130/60B19 66H, hátra 180/60R16 80H méretűeket szerelnek.
A Challenger összes verziója mellet a Dark Horse és az egyedi modellek is megkapják az újdonságot. A németek az újkori kezdetek óta aktívan részt vesznek az Indian motorkerékpárok fejlesztésében, saját tapasztalataikat felhasználva hozzájárulnak a finom hangoláshoz és a lovaglási élmény javításához. Az új Challenger-t úgy fejlesztették, hogy a legjobban illeszkedjen és teljesítsen a Cruisetec gumiabroncsokkal.
Az Indian Challenger drasztikusan újra definiálja az amerikai baggereket, és a legmagasabb színvonalat képviseli a motorkerékpár-technológia alkalmazásában eben a szegmensben. Ilyen az öntött alumínium váz, a radiálisán rögzített Brembotól származó négy dugattyús féknyereg vagy a fordított első teleszkópok. Az elektronikai csomag három lehetőséget kínál a teljesítmény kihasználására. A vadonatúj folyadékhűtéses, 60 fokos PowerPlus motor 108 köbhüvelyk űrtartalommal (1769 cm3), 122 lóerőt és 173 Nm-es nyomatékot ad.
Egy ilyen nyomaték „hegy“ kihívást jelenthet az abroncsoknak, ám az Indian Challenger kiváló szövetségese a Metzeler Cruisetec. A teljesítményben rejlő lehetőségek teljes kihasználása érdekében, és az abroncsok jó tapadásnak köszönhetően még nedves körülmények között is élvezhető a túra. Emellett az irányíthatóságra és a gumi élettartamára sem lehet panasz a szerkezeti jellemzőinek köszönhetően. A közös munka így biztosít kényelmes, stabil utazást.
Mint a szegmensében az Indian Challenger, úgy a Cruisetec is forradalmi megoldásokat mutat be a gumiabroncs-ágazatban. A futófelület kialakítása, a gumi keverékek, a profilok és hordozóréteg kialakítása mind-mind hozzájárul ehhez a rendkívüli motor jobb kihasználhatóságához.
Szöveg: Buny
Kép: Metzeler