Az Energica a 2020-as kínálatába már beépítette a MotoE-ben szerzett tapasztalatokat. A verseny körülmények között végzett teszteléseknek köszönhetően új, 21,5 kWh-os lítium-polimer akkumulátor kerül a motorokba.
Az Energica technikai igazgatója Giampiero Testoni a következőt nyilatkozta az újdonságok bemutatása kapcsán:
„Az új akkumulátor a legnagyobb kapacitással és teljesítménnyel rendelkezik, amelyet valaha elektromos motorkerékpárba építettek. Büszkék vagyunk arra, hogy a technológiai fejlődésünket bemutathatjuk minden 2020-as modellünkben. Az elmúlt két évben elért eredményeink, és a MotoE iránti elkötelezettségünknek köszönhetően, képesek voltunk a pálya tapasztalatokat átültetni a közúti modellekre.
Az új erőforrás lehetőséget adott súly csökkentésre, és a hatótáv növelésére. A bemutatott 2020-as modellek a folyamatos innováció közvetlen eredményei, Európában az évek során, több mint 250 000 kmt tettünk meg közúton, és ezreket a pályán.”
Az új hajtóműnek köszönhetően a Modenában gyártott elektromos motorkerékpárok nagyobb nyomaték leadására képesek, ami mértékegységben kifejezve 200 Nm az Eva EsseEsse9 + esetében, valamint 215 Nm az Ego + és az Eva Ribelle modelleknél.
Ez azonban nem a teljesítményről szól, mivel a tömeget és a hatótávolságot szintén pozitívan befolyásolják a változtatások. A 2020-ban üzletekbe kerülő mtorok 5% -kal könnyebbek és 60% -kal nagyobb távolság megtételére képesek. Ez az Ego +, Eva Ribelle, Eva EsseEsse9 + motoroknál városban 400 km, országút-város vegyes használat esetén 230 km, míg autópályán 180 km. Az értékeket valós körülmények között végzett próbaúton mérték.
Eva Ribelle
Az utcai harcos átdolgozott külsővel kerül az üzletekbe, nagyobb teljesítményű olaj hűtéses motorja 107kW teljesítmény (145 lóerő) leadására képes. A maximális sebessége körülbelül 200km / óra. Két színben elérhető: Stealth Grey (szürke) és Rosso Corsa (vörös).
Ego és Eva EsseEsse9
Az Ego Rosso Corsa (vörös) és Asteroid Grey (szürke) árnyalatban kapható, míg a a FIM Enel MotoE Világbajnokság hivatalos motorja adta ihletből merítve, megjelenik egy Sport Black verzió is.
Ez utóbbi modell kapható különleges kivitelben, a versenyezni szándékozó ügyfeleknek.
A klasszikus Eva EsseEsse9 már sárgában is kapható lesz a Shocking Blue (kék) és a Metal Black (metál fekete) mellett. Az Ego és Eva EsseEsse9 alapkivitelek 13,4 kWh-os akkumulátor, míg az Ego + és az Eva EsseEsse9 + 21,5 kWh teljesítményűvel vásárolhatók meg.
Az összes Energica modell gyors töltési technológiával, 4,3 hüvelykes TFT színes kijelzős műszerfallal, négy vezérlési sémával, és négy újra töltési móddal (alacsony, közepes, magas, kikapcsolt), kipörgés gátlóval, sebességtartó automatikával szolgálják a kényelmet és a biztonságot. USB port jár minden Eva Ribelle és Eva EsseEsse9 motorhoz, rendelhető az Ego modellhez. A kulcs nélküli indítási rendszer külön kívánságra kerül csak kialakításra.
Szöveg: Buny
Kép: Energica