Honda Africa Twin Adventure Sports teszt – 2020

Ismét szerencsém volt, mert valaki visszamondta május végén az új Adventure Sports modell tesztjét. Az előd modell már belopta magát a szívembe, így alig vártam, hogy az 1100-as nyergébe pattanhassak. Tavaly ősszel volt a modell hivatalos bemutatója, de ott csak monumentális megjelenésében gyönyörködhettünk, a próbára mostanáig várni kellett.

Megálltam a kereskedés udvarán a motor mellett, és azon tűnődtem meddig lehet még fokozni egy motorkerékpár magasságát?

Honda Africa Twin Adventure Sports teszt – 2020


Aztán a filozofikus gondolatok helyett a tettek mezejére léptem, és felültem rá. Ismét elmondom, aki nem elég magas ahhoz, hogy simán átvesse a lábát az ülés fölött (850 mm), az nyugodtan álljon a kitámasztott motor lábtartójára, és úgy szálljon fel. Kicsit tartottam attól, hogy a lábam nem fog rendesen leérni, de az eleve karcsúbb ülés és a tankon kialakított mélyedésnek hála, azért talajt tudtam fogni. A 173 cm-es magasságomhoz telitalpas ácsorgás nem jár, de azért meg tudtam oldani mindkét láb letételét. Amúgy a motor súlytalannak mutatja magát, mihelyt mozgásba lendül. A keskeny gumikon egyszerű manőverezni a városi forgalomban, aki szélesebb abroncsokhoz szokott, eleinte úgy érezheti, hogy túl könnyű az eleje.

Honda Africa Twin Adventure Sports teszt – 2020

Valójában a kormány kis elmozsítására fordul a kerék, és ez okozza az érzést. Aki ilyet szeretne szokjon hozzá, ez egy sajátosság, ami a stabilitást nem befolyásolja. A szélességi méretekre ügyeljünk, bár a teszt motor fehér színe és megjelenése elég feltűnő jelenség egy gépkocsi visszapillantó tükrében, azért az oldaltávolság nem árt. Persze monumentális alakja láttán azonnal nyílt a folyosó a két sáv között. Elsőként állva a lámpánál, elismerő pillantások kísérték a motort.  Nagysága, a színe, vagy komplett megjelenése vonzotta az autósok tekintetét, nem derült ki. Kigyorsítás után nem sokan maradtak mellettem a gyorsforgalmi úton, kényelmesen cirkálhattam hazáig. A műszerfal információ áradata több, mint sok elsőre, eleinte csak a sebesség adatokra tudtam figyelni. A házunk garázsába egy emelkedőn kell felhajtani, itt szoktam megállni az ajtó nyitásáig. Azt a pár métert, amit az ajtótól a garázsban meg kell tenni, azt emberi erővel oldom meg, tolom a motort.

Honda Africa Twin Adventure Sports teszt – 2020

Az első próba itt jött el, mert az oldal állványról felállítva, a féket elengedve, a mellkasom magasságában lévő kormányon kellett erőt kifejteni a maradék távolság leküzdésére. Itt éreztem először azt, hogy ezt a motort nem szeretném sík aszfalton tolni, nemhogy valami süppedős terepen. Az tény, hogy a fekve nyomás alapozása az enyhe lejtőn megvolt minden egyes beállás alkalmával. A garázsban aztán neki estem a baloldali kapcsoló „hegynek“, de sokkal okosabb nem lettem. Elő a telefon, használati útmutató letöltése a Honda hivatalos oldaláról, és csak jön az adat, jön. Az olvasnivaló (318 oldal) már-már Jókai Mór regényeinek leírásokban gazdag képét vetítette elém, de nem csüggedtem, rákerestem a beállításokra. Lehet lapozni oda-vissza rendesen, mert a címszó alatt megemlítésre kerülnek a főcímek, amik egy-egy funkciót takarnak, de mellettük számmal van jelölve, hogy melyik fejezet, hányas bekezdésében van igazán kibontva a téma.

Honda Africa Twin Adventure Sports teszt – 2020

Itt adtam fel az egész elektronikus „kütyü“ egyénre hangolásának álmát. Túl rövid ideig van nálam ez a motor ahhoz, hogy ezzel töltsem az időt, inkább tegyünk bele néhány kilométert. Talán a nyájas olvasó bocsánatát elnyerem, ha csak a pusztán tapasztalati úton beszerzett élményeim leírását teszem közzé.
Az időjárás kedvezett a motorozásnak, ezért autópályán haladtam a munkahelyemig, majd gyorsforgalmi úton haza, hogy a vegyes fogyasztási értéket több felhasználási területről származó adattal támasszam alá. Sok ellenfél ezeken a szakaszokon sincs, ha az ember ráhúzza a gázt, vagy a váltót Sport fokozatba kapcsolja még vehemensebb a gép. Engem egyszer vitt rá a lélek, hogy az „S“ módozat 2. fokozatában próbára tegyem, elég volt. A megtett közel 800 km alatt a Tour módozat jött be leginkább. Ott van motorfék, a kipörgésgátló működik, az ABS is bekapcsolva, tehát nyugodtan lehet cirkálni. Ez utóbbit kifejezetten élveztem, 120-as tempónál éppen elhagyta a folyadékkristályos fordulatszámmérő a 4-es számot, és még közel sem voltunk a nyomatékcsúcshoz, ami 6250-es fordulatnál tetőzik.

Honda Africa Twin Adventure Sports teszt – 2020

A DCT váltóról nincs mit mondani, teszi a dolgát. Már 2000-nél felvált és tol alulról, ahogy azt az ember egy 102 lóerős endurótól elvárja.
Tartalékokban tehát nincs hiány, erre jó példa, hogy a futóművet sem lehet tűrőképessége határára vinni normál körülmények között. Az első villa 230 mm-es utat képes megtenni, míg a hátsó központi rugózás 220 mm-es úton csillapítja az útegyenetlenségeket. Legjobban egy szárnyashajóhoz tudnám hasonlítani. Az Adventure Sports átsiklik a rossz minőségű utak felületén, és nem közvetít semmi kellemetlent a vezető és utasa felé. A felfüggesztést a teszt motoron az elektronika állította, amit minden esetben halk zümmögés kísért. A menüben található két felhasználói (User), Tour, Urban, Off Road és kavicsos-murvás(Gravel) útra alkalmas beállítás található.

Honda Africa Twin Adventure Sports teszt – 2020

Ez utóbbi kettő esetén a műszerfal kijelzője is változik, a legfontosabb adatok jelennek meg. A fékekre sem lehet panasz, a radiálisan elhelyezett első féknyergek 310 mm-es tárcsákkal négy dugattyús munkahengerrel oldalanként, valamint a 256 mm-es hátsó tárcsájával és egy dugattyús féknyergével meglepő lassulást lehet elérni. Nyilván az ABS még tesz egy lapáttal az érzésre, de a csapatásokhoz kikapcsolhatóvá tették. A tervezés során nem felejtettek el hangsúlyt fektetni a kétszemélyes, csomagokkal megrakott felhasználás során jelentkező igényekre. A páros utazás igen kellemes, az utasnak elég helye van előre-hátra mozogni, a vezető is nyugodtan fészkelődhet, bár néhány száz kilométeres túránk alatt nem éreztem késztetést erre, az ülés keménysége ellenére.

Honda Africa Twin Adventure Sports teszt – 2020

Az utazás komfortját nagyban befolyásolja a menetszél, amit a széles tank, a fejidom és a magasra nyúló plexi tesz igazán stressz mentessé. Ránézésre a szélvédő keskenynek tűnik, azért számomra elég védelmet nyújtott a legalsó állásban, és utasom is csak váll környékén érzett valamit a menetszélből. A mechanikus állító karokkal magasabb pozícióban is rögzíthető a kis szélterelő.
A fogyasztási értékekkel kapcsolatban vegyesek az érzéseim. Ha az átlagban elfogyasztott 5,3 litert nézem 100 kilométeres távon, akkor kicsit szomorú vagyok, az előd beérte pont fél literrel kevesebbel. Ha azt nézem, hogy nagyobb hengerűrtartalom, jobb teljesítmény párosul az újdonsághoz, akkor el tudom fogadni a növekedés mértékét.

Honda Africa Twin Adventure Sports teszt – 2020

Amivel nehezen barátkozok az a vételár, a sok extrát és a DCT váltót nem adják olcsón, a kereskedésben 6.349.000.- Ft-ot kell leszurkolni egy ilyen motorért, és kezdődhet a testreszabás. Ez utóbbira a gyár próbált a kezdetektől felkészülni, és sok kiegészítő részét képezi a vételárnak, mint például az alsó blokk védő, kézvédő, markolat fűtés, Bluetooth-os telefon kapcsolat és sorolhatnám, de az elektronikai kiegészítőért rajongó vásárlók biztos értékelni fogják ezeket a szolgáltatásokat.
Gépészmérnök, Honda tulajdonos barátommal beszélgettünk a motor mellett, miközben megmutattam mi mindent zsúfoltak az „agyába“. Ő elég fogékony az ilyen dolgokra, mégis kimondta, ami nekem honlap szerkesztőként eszembe se jutott: “ Ez mind azért van, hogy a fórumokon legyen miről beszélgetni, beállítások, próbakörök. Neked milyen beállításokkal sikerült?“

Honda Africa Twin Adventure Sports teszt – 2020

Már látom lelki szemeim előtt, ahogy nemcsak túrákat szerveznek majd az Adventure Sports tulajdonosoknak, hanem saját fórum felületet is létrehoznak, ahol minden tapasztalat megosztható lesz, és az értékesítés támogatáson keresztül újra vásárlóvá teszik a tulajdonosokat. Zseniális! Ez utóbbi a motorra vonatkozik.:)

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes