A MOTORRAD szaklap által szervezett teszten a sporttúra gumiabroncsok összehasonlításában az országúti, nedves aszfaltos teljesítményt, illetve a tartósságot tekintve a METZELER ROADTEC 01 SE kiváló minősítést ért el. A ROADTEC 01 SE jól ismert nedves körülmények között mutatottteljesítménye és futásteljesítménye mellett a német magazin szerkesztőségét lenyűgözte „rendkívüli sportossága”.
A teszt öt napig tartott egy BMW F 900 XR motorral Provence tartományban. A sporttúra gumiabroncsok összehasonlító vizsgálatára hat jelöltet „neveztek be“.
2000 kilométer megtétele után a METZELER ROADTEC 01 SE nem csak teszt győztes, hanem a szerkesztőség az abroncsnak ítélte a „legjobb vétel“ címet az országutak / napi használat és a kopás kategóriában is. Kezelhetőség, tapadás, pontosság, stabilitás: ez csak néhány a tesztelt kritériumok közül, amelyek során a ROADTEC 01 SE bizonyított. A nedves tapadási teljesítményről a professzionális tesztelők azt mondták: „Az erős sportosság ellenére a tapadása fenomenális […]”.
Különös előnye még az első és a hátsó gumiabroncsok közötti jó egyensúly. Mindennapi használat során tűnik ki igazán az SE jelentése – a „Sports Edition” rövidítése -, ami azt mutatja, hogy teljes mértékben megfelel a nevében rejlő rövidítésnek. A tesztelők szerint a vállrész és az új gumikeverék a gumiabroncsot kivételes sportos tulajdonságokkal ruházza fel. A mindennapi életben a METZELER semleges kormányzási reakciókkal és jó kezelhetőségével dominál. Végül, miután a versenytársakhoz képest a legkevesebb kopást regisztrálták a tesztelők a ROADTEC 01 SE-n, elhangzott a „futásteljesítmény királya” meghatározás is.
A ROADTEC 01 SE meggyőzte a MOTORRAD szerkesztőségét, és fontos elismerésben részesült a RiDE és az MCN brit kiadványok által szervezett összehasonlításban elért első helyezésével. A METZELER kínálat része tehát egy olyan abroncs, ami hozza a szupersport, meztelen és sporttúra motorkerékpárt használók által megkövetelt sportos jellemzőket a tapadás és az agilitás terén.
A ROADTEC 01 SE ideális választás lehet még azoknak a motorosoknak, akik főleg rövid vagy közepes utakra használják a városon kívül járművüket, függetlenül attól, hogy ezt egyedül vagy utassal teszik, de jó kompromisszumot keresnek a sportteljesítmény, a vezethetőség és a futásteljesítmény között.
Szöveg: Buny
Kép: Metzeler