Honda Forza 350 – Teszt 2021

A Honda Forza sorozata sem kerülhette el a változást. A 2021-es modellévtől nagyobb motor és több elektronikai funkció támogatja a vásárlói igények kiszolgálását. A modell család mindig arról volt híres, hogy többet ad, mint a versenytársak hasonló kategóriás gépei. Nézzük, mit nyújt az újonnan bevezetett Forza 350.

Az utolsó Forza tesztem tavaly volt, a 125-ös verzió nagyon meggyőző volt számomra, kis hengerűrtartalma ellenére meglepően jól helyt állt a mindennapi autóutas és országúti közlekedés során.

Honda Forza 350


A beszámoló megírása előtt, utána kellett néznem, hogy mikor ültem középkategóriás robogón utoljára. Eltelt három év a Forza 300 kipróbálása óta, változott a világ, és a kibocsátási normák oltárán elvérzett néhány lóerő a 300-as kategóriában. Gondolom, ez volt az egyik indok, amiért meg kellett emelni a hengerűrtartalmat, hogy kellő erővel, már 350-es néven folytassa pályafutását a legnagyobb japán gyártó luxus robogója.

Honda Forza 350

A külcsínt a testvérmodellek már elfogadtatták a közönséggel, ami eddig bejött azon kár lenne változtatni szemlélet jegyében alakították ki az újdonság megjelenését. A LED-es első lámpa, a tükrök hátuljában elhelyezett irányjelzők a forgalomban jól jönnek, a gépkocsik visszapillantójában hamar  feltűnik.

Honda Forza 350

Nem is árt odafigyelni, mert elég mozgékony járműről van szó, a gázkar elfordítására vidáman pörög fel a motor, és rántja előre a robogót. Szűk helyeken mindenki értékelni fogja a jó manőverezhetőséget, stabilitást. Alacsony sebességnél sem billegős, bár „néhány kilót felszedett“ derékra, mert a lábletétel a széles ülés miatt nem annyira kényelmes, mint a kisebb testvéren. Hosszabb távon viszont kifizetődik ez a „hízás“, mert országúton, autópályán jól el lehet helyezkedni az ülő alkalmatosságon. A próba időszak alatt a szokásos országút-autópálya-város kombinációban használtam a motort. Ellentétben a 2018-as 300-as verzióval, most nem éreztem, hogy kifogyna az erőforrás a szuszból. A 7000-es fordulatszámhoz itt 130 km/ó körüli sebesség tartozik, de szükség esetén szívesen forog még tovább a főtengely, hogy gyorsuljunk még. Az autópályán engedélyezett sebességhatárt simán hozza két személlyel is tartósan.

Honda Forza 350

A blokk igazán jól sikerült, soha nem éreztem, hogy normál használat mellett nem rendelkezne elég tartalékkal, legyen szó lámpától indulásról vagy országúti előzésről. Ha ehhez hozzáadom, hogy az együtt töltött néhány száz kilométer alatt a fogyasztás 3,7 literre jött ki, akkor még takarékosnak is mondhatjuk. Az íráshoz készült fényképeken az „A“ információs egységhez tartozó értékek láthatóak, ez a teljes futásteljesítményre vonatkozó átlag értéket mutatja. A teszt időszak olyan időpontban volt, amikor azt ígérték nekem a Hondánál, idézem: „Jó idő lesz.:)“. Na, ez nem annyira jött be, első nap még 20 fok körül volt a hőmérséklet, de a továbbiakban örültem a 14 Celsiusnak is. Ettől függetlenül nem fáztam, az idom a vezetőtől távol tartja a szelet, az elektromosan állítható szélvédővel be lehet állítani a legmegfelelőbb védelmet. Városban az utassal beszélgetősen a legmagasabb állásban a legjobb, autópályán sportosan lejjebb engedve bizonyult a leghatékonyabbnak.

Honda Forza 350

Az időjárás egy kis esővel is segített a használat során, a cipő és a nadrág még autópályás haladás során sem kap a felverődő vízből semmit. A teljesítmény nem haladja meg a 30 lóerőt, mégis olyan jól kitalálták a hajtást, hogy két személlyel is kiváló társ lenne hosszabb túrákra, ha az utas lábtartójának kényelmes elérésében nem lenne gát az oldalidom kialakítása. Olyan széles, hogy kényelmetlen a lábtartás, holott a széles hátsó ülésen volna elég hely a páros utazáshoz.

Honda Forza 350

Két személyes üzemmódban játszani kell még a szélvédővel is, mert ami a vezetőnek jó szólóban, az utassal már kényelmetlen a hátul ülőnek. Ilyenkor olyan örvények keletkeznek az utas háta mögött, ami a nyakába csapja vissza a szelet.

Honda Forza 350

A hátsó két lengéscsillapító állításával nem kísérleteztem, normál útszakaszokon kiválóan helyt állt, azonban rosszabb felületen és két személlyel már érezhetővé váltak a mélyebb felületi egyenetlenségek. Nekem a motorok kipróbálásához „borsószem királykisasszony“ jár, így a fentiek említésétől nem tekinthetek el.

Honda Forza 350

Aki párban motorozna tegyen egy próbát, a márkakereskedők biztos megtalálják a módját, hogy kerítsenek egy 350-es Forzát egy körre. Amivel nem tudtam megbarátkozni, az a visszapillantó tükör, próbáltam beállítani, de igazán a mögöttes forgalom akkor lenne jól látható, ha egy kicsit hosszabb lenne a szára. A szimpla első és hátsó tárcsafék tökéletesen végzi a dolgát, az ABS észrevétlenül avatkozik be, a kipörgésgátló működésére rövid utazásaink során nem volt példa.

Honda Forza 350

A 350-es Forza egy 300-as könnyedségével, és egy 400-as menetdinamikájával van felvértezve, ami minden helyzetben jól jön. Akár hosszabb távok megtételére is alkalmas, amit az ülés alatti hatalmas tárolóhely és az elektromos zárral ellátott hátsó doboz is segít. Az elektronika támogatása a műszerfalon megjelenő adatok halmazával kényeztet, és a kulcs nélküli indító rendszerrel igazán könnyeddé válik a megállás és indulás procedúrája.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes