Honda Forza 125 – 2021

A Honda NSS 125 Forza tavaly már bemutatkozott ezen az oldalon egyszemélyes, ingázós szerepkörben. A jó szereplése folytatásaként most utas üzemben is volt lehetősége a Honda luxus robogójának bizonyítani a mindennapokban, és egy hétvégi kirándulás alkalmával.

A hétköznapok csöndes ingázással teltek, az M5-ös helyett az M4-es volt a napi etapok főútvonala. A tavalyi sebesség tartomány megvolt az idei modellnél is, tehát ez a motor szériában képes 100 fölötti tempóra.

Honda Forza 125 – 2021


A 110-es utazósebesség (óra szerint) kényelmesen tartható, a sima aszfalton a 15-ös első, és 14-es hátsó keréken kényelmes a haladás, a rugózás az elit kategóriához igazodva, kellemes lágy csillapítással szűri az úthibákat a 33 mm-es első teleszkóp villa és a két hátsó rugóstag segítségével. Két személyes üzemben is megfelelő a csillapítás, a 160 kg-os tömeget dinamikusan mozgatta a városban és azon kívül is a kicsike, még az sem jelentett problémát, hogy nem feszítettem a hátsó rugózáson.

Honda Forza 125 – 2021

Persze ez a dinamika addig tart, míg nem jön egy emelkedő, mert ilyenkor érezni, hogy a 15 lóerő kevéske, lankad a lelkesedés. Az A1 kategória, és az Euro5 kibocsátási normák határt szabnak a végtelen teljesítmény hajhászásnak ebben a kategóriában is, de ez egy 125-ös, tessék tudomásul venni a korlátait. Ettől függetlenül ügyesen megoldották, hogy a gyorsulás kiemelkedő legyen, és a kis motor ne szoruljon a másodrendű utakra. Úgy döntöttünk, körül nézünk Nógrádban, na nem a kiváló minőségű utak, hanem a szép táj és a túra képesség tesztelése miatt.

Honda Forza 125 – 2021

Az M4-M0 szakaszán nem is volt különösebb gond, a maglódi emelkedő már lassította a tempót, az M31-es dombra fel, völgybe le útvonal vezetésén tudtuk tartani az átlagot, mert a felfelé elvesztett sebességet a lejtőn kompenzáltuk. A nagy kihívás az M3-as Gödöllő utáni kaptatója volt, aminek zenitjére 80 km/ó sebességgel érkeztünk meg. Érdekes, ez alá utunk során később sem esett a sebesség. A nógrádi útviszonyok viszont megmutatták, hogy az egyenetlen, agyon kátyúzott szakaszokat nem szereti a Forza.

Honda Forza 125 – 2021

Kalandoztunk, majd kikötöttünk Verőcén, hogy a Duna parton bambuljuk a bezártságból kiszabadult családokat. A rögtönzött túránkra vittük az esőruhákat a hátsó dobozban, a parkolóban a két zárt sisak simán befért az ülés alá, némi logisztikával a két dzsekinek is szorítottunk helyet a hátsó dobozban, így mindkét kezünk szabaddá vált. Nagy előny ez egy-egy kiruccanás alkalmával.

Honda Forza 125 – 2021


Vasárnap időben kell haza indulni, ha nem akar az ember a 12-es úton a végeláthatatlan kocsisorban araszolni. Természetesen a Forza mozgékonysága ilyenkor jól jön, és nagy különbséget nem érezni 80 km/ó sebességig az egy, és kétszemélyes használat között. Az első ülés kényelmes, de a hátsóra ugyanaz igaz, amit a 350-es kapcsán már „megszokást igénylőnek“ minősítettünk.

Honda Forza 125 – 2021

Azaz az oldalsó idom hátsó részének kiszélesedése alacsony utasok számára kényelmetlenné teszi az utazást. Ettől függetlenül teljesítettük a kitűzött célt, az M2-M0-M4 útvonalon szépen haza fuvarozott minket a Forza. A nógrádi utakon átlagosan 70-es tempót tudtunk tartani, ekkor a fogyasztásunk 2,2 liter volt 100 km-re, az autóutas „száguldás“ 2,4 liter benzinbe került. A városi fogyasztása közel azonos az országútival, de ezen nincs mit csodálkozni, hiszen valójában ilyen felhasználásra szánták a Forza 125-öt.

Honda Forza 125 – 2021

Sokáig idegenkedtem a start-stop rendszertől, de ez a motor tanított meg arra, hogy igazán nem kell félni attól, hogy nem indul újra. A gázkar elmozdulására azonnal életre kel a kis egy hengeres, és vígan pörögve gyorsít a következő lámpáig. A vágtatásnak a fékek gond nélkül gátat szabnak, az ABS teszi a dolgát.

Honda Forza 125 – 2021

A kulcs nélküli indítás ebben a kategóriában alapnak minősül. Azért mégsem lehet az egekig tornászni az árat, ezért a költségek mérséklése érdekében el szoktak hagyni kényelmi funkciókat, amit nagyobb testvér modelleken széria tartozékként megkaphatunk. Ennél a motornál a hátsó doboz elektronikus zárszerkezete esett áldozatul, ami valljuk be őszintén nem olyan nagy érvágás, hiszen az elektronika mellett ott a kulcs, ami erre van a kulcstartón.

Honda Forza 125 – 2021

A műszerfal, a Forza sorozatban megszokott információ bőséggel kényeztet, a baloldali kormány kapcsolóról válthatóak a funkciók, ahogy a motoros szélvédő is innen vezérelhető. Egyszer beállítottam, és csak akkor kellett hozzányúlni, amikor utas ült mögém. Ez a mögöttes szél áramlásának befolyásolása miatt szükséges, különben az utas nyakát rázza a menetszél, feltéve hogy 160 cm magasságot éppen túllépi a hátsó ülésen ülő.
Aki egy városi luxus robogóra vágyik a kis kategóriából, és néha napján párban is motorozna, a Forza 125-tel nem lő nagyon mellé.

Honda Forza 125 – 2021

A kategória menetteljesítményével kiegyezők még kisebb túrákat is bevállalhatnak a nyergében. Véleményem megerősítette az eltelt néhány nap, ez egy igen jól sikerült 125-ös robogó.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes