A Hallman Husky történet

Íme néhány híres gondolat Torsten Hallman négyszeres világbajnoktól, aki ezen keresztül betekintést enged a svéd motorkerékpár gyártás történetébe, amely majdnem megszűnt 1961-ben. Hallman és a sors azonban meg akarta változtatni ennek a sikeres márkának a történetét.

Hallman visszaemlékezése alapján: „A Husqvarna márkanév, amely más híres svéd márkanevekkel, mint a Nobel, a Volvo és az Electrolux, ugyanazt jelenti. Több mint 300 éve kiváló minőségű termékeket állít elő, motoros márkaként elérte az első 100 évet.

Torsten Halmann – Husqvarna

De a hatvanas évek elején borzasztóan közel volt, hogy a motorkerékpárok gyártását megszüntetik.”
„A könnyű Silverpilen – Silver Arrow – motorok gyártása véget ért, a kereslet gyengülése miatt. A felső vezetés úgy döntött, hogy nem kell több pénzt költeni a motorkerékpárok fejlesztésére, még akkor sem, ha az Ezüst Nyíl mellett korlátozott darabszámú 250-es krossz motort még gyártanak. Mivel egyike voltam azon kevés versenyzőknek, akik segítséget kaptak a gyártól, szóltak, hogy az 1961 -es szezonban a 250 -es bajnokság lesz a vége, nincs több befektetés a motorkerékpárokba, – „el lehet menni máshova 1962 –re“- ez volt a szlogen.

Torsten Halmann – Husqvarna


„Személy szerint nem aggódtam. Fiatal voltam és optimista, és megnyertem az első nagydíjat az 1961 -es szezonban, és a jövő ígéretesnek tűnt. A novemberi, görög teszt után telefonhívást kaptam Ruben Helmintől, a Husqvarna főmérnökétől. Azt mondta: Sikerült pénzt átcsoportosítanunk a láncfűrész részlegtől, amit a 250 -es modellre fordíthatunk. Tovább fokozzuk erőfeszítéseinket, és új, versenyképes négyfokozatú váltóval szerelt motort készítünk. Némi pénzt egy négyütemű 500 köbcentiméteres projektre is költünk Nils Hedlund technikus bevonásával, és Rolf Tibblin versenyző szerződtetésével.

Torsten Halmann – Husqvarna

Érdekelne az új, 250 köbcentis Husky motor? Természetesen érdekelt. Ruben Helmin olyan ember volt, akiben 100 százalékban megbíztam. A történet többi része történelem. 1962-ben sikerült megnyernem a 250 köbcentis világbajnokságot, Rolf Tibblin pedig ugyanezt tette az 500 köbcentissel, a fél literes géposztályban. A Husqvarna kettős diadalt ünnepelt abban az évben. Mindketten megismételtük győzelmeinket a következő szezonban a saját géposztályunkban, ez a siker a Husqvarnának világszerte öregbítette a hírnevét. A motokrossz szerelmeseinek a gyárban sikerült eladniuk az ötletet a felső vezetésnek, hogy készítsenek egy 100 és egy 250 köbcentis változatot eladásra.

Torsten Halmann – Husqvarna

Nem volt meglepő, hogy mind elfogyott, főleg svéd és északi államok motokrossz versenyzői vették meg, akik tudták, hogy milyen jó a gép. A következő évben a Husky növelte a gyártás volumenét, és elkezdtek szállítani motorokat az Egyesült Államokba és a világ más részeire. Az érdeklődés a Husqvarna termékei iránt mindenhol nőtt, és egyre jobban nőtt. Büszke vagyok arra, hogy részese lehettem azoknak az éveknek, amikor a motorkerékpárok gyártása újraindult egy virágzó svéd ipari korszakban. ”

Szöveg: Buny

Kép: Husqvarna

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes