Honda PCX 125 – 2021

Eltelt három év a legutóbbi találkozásunk óta, de még ma is úgy él emlékeimben a kis PCX, mint kellemes közlekedési eszköze a mindennapoknak. Amikor újra lehetőséget kaptam az új modell kipróbálására, egy cseppet sem haboztam, mert szerintem vannak olyanok, akiknek ez a kismotor jelentheti a szabadulást a tömegközlekedésből, a városi dugóból vagy éppen a parkolási gondoktól.

Ismét szögezzük le az elején, a PCX 125 közlekedési eszköz. Nem az élvezeti értékéért vásárolják, hanem a praktikumáért. Ha ez utóbbi tulajdonsága mellett még a vezető élvezi is a közlekedést a járművel, az külön plusz pont a fejlesztőknek.

Honda PCX 125 – 2021


Gondoljunk csak bele a Honda Cub típusba, annak is pont ezt a sorsot szánták, csak a PCX már egy magasabb követelmény szintű vásárlói réteget céloz meg. E rövid fejtegetés után, elmondom milyennek éreztem a felfrissített PCX-et.

Honda PCX 125 – 2021

Az alkotói válaszokat a miértekre itt lehet elolvasni, jó magam inkább a benyomásaim leírására koncentrálnék a továbbiakban. Az első métereken mindig furcsán érzem magam az ilyen robogókon, lent ülök, olyan kis aranyos minden, az egész olyan könnyű, mintha egy 50-es lenne. Nagy kedvencem a Forza 125-höz képest itt nincsenek extra tartozékok, mégsem érezni a puritán megoldásokat csúnyának vagy giccsesnek.

Honda PCX 125 – 2021

Ez az egyszerűség árad minden alkatrészéből, és egységként mégis többnek látszik. Menet közben feltűnő, hogy a rossz minőségű fővárosi utakon is mennyivel komfortosabb, mint ami emlékeimben él. A keresztbordák nem válnak ugyan észrevétlenné, de a hátsó csillapítás sokkal jobban szűri az ilyenkor keletkező ütéseket. Az egész jármű keskeny felépítésű, ez a kocsisorok közötti előre haladásnál nagy előny.

Honda PCX 125 – 2021

Ami viszont hátrány, hogy a mérete miatt az autósok nem veszik észre vagy figyelembe. Többször előfordult velem a használat során, hogy hirtelen fékezésre kényszerítettek, mert sávváltás során nem tűntem fel eléggé. Persze ehhez az is hozzátartozhat, hogy abban a pillanatban, amikor felém néztek még nem voltam ott, aztán a PCX gyorsulását kihasználva a következőben már ott fékeztem mellette. Valójában igazán a lakott területen belül lehet jól kihasználni a motort, mert igazán ebbe a közegbe szánták.

Honda PCX 125 – 2021

Az ingázást is megoldja, de itt már kompromisszumot kell kötni a végsebességet illetően. Sík úton 100 km/óra feletti sebességre képes, de hosszútávon ezt nem ajánlom. Egyrészt azért, mert innen már nincs több tartalék, közel van a leszabályozás. Ez alapján a gyorsforgalmi utakat inkább felejtsük el, a 80-90-es átlag elég az országúton, még egy tehergépkocsi előzéséhez is, ha van elég helyünk.

Honda PCX 125 – 2021

Folyamatosan az M4-es autóutat használva jártam be a városba, és igen jól jött egy-egy furgon szélárnyéka az emelkedőkön. Az első ülés kényelmes, de azért éreztem, hogy magasságomhoz még éppen megfelelő a lábtér, a kormány elfordítás és az ülés deréktámasz részének kihasználása mellett. A 180 cm felettieknek ajánlok egy próbakört, mert náluk már nem biztos, hogy minden passzol. Utassal is megtettünk néhány kilométert, és a hátul ülő egyedül az ülés keskenységére panaszkodott.

Honda PCX 125 – 2021

A nyereg alatti tároló egy bukósisak befogadására alkalmas hellyel rendelkezik, de azért nekem elfért mellette az esőruha, és az ebéd is. Közlekedés közben a fontos információkat folyadékkristályos kijelző továbbítja felénk, itt is csak a legszükségesebb adatok jelennek meg, mint a haladási sebesség, üzemanyagszint, óra, megtett távolság és az átlag fogyasztás.

Honda PCX 125 – 2021

Ez utóbbinak az értékét nem tudtam 2,7 liter alá vinni, de az igazsághoz tartozik, hogy az autóúton az alacsony szélvédő miatti feszülés a szélben, nem tesz jót ennek az értéknek. Amúgy városi használat során alacsonyabb értéket is mutatott.

Honda PCX 125 – 2021

A start-stop-ot lehet kedvelni vagy kikapcsolni, nálam bejött, a gázmarkolat legkisebb elmozdulására azonnal indul a motor, és már repeszthetünk is. Aki mindennapi közlekedési eszközt keres, és nem akar nagyon eltávolodni onnan, az kiváló társra lelhet egy PCX 125-ös Hondában.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes