A Pirelli Diablo Supercorsa abroncsok negyedik generációját mutatták be a napokban. Mindjárt két változatban is gyártják, az egyik az SP racing street verziója, míg a másik az SC összetételűnek felel meg. A sikeres fejlesztés és a tesztelés utolsó szakaszát lezárták, az új abroncsok 2023 elejétől lesznek elérhetőek a nagyközönség számára.
Elődjéhez képest a Diablo Supercorsa V4 a futófelület kialakításában, keverékek használatában, szerkezete és profilok tekintetében is teljesen megújult. A Diablo Supercorsa mind a verseny-, mind a versenyreplika változatban olyan gumiabroncs, amelyet közúti használat során sem vall szégyent, és ahogy mindig, most is a tiszta teljesítmény és az abszolút sportosság jelképe maradt.
A Pirelli a FIM Superbike Világbajnokságon szerzett tapasztalatának köszönhetően született bajnok, a 2004 óta fennálló szerződés keretében az olasz gumiabroncs-gyártó egyedüli szállítója a verseny sorozatnak. Az első Diablo-t 2005-ben dobták piacra Superbike slick gumiabroncsként, kizárólag pályára és versenyre tervezve. 2007-ben a Pirelli bemutatta a versenyabroncsát a Diablo Supercorsa SC-t, amelyet 2008-ban követett az SP (Sport Production). Az évek során az SC lett a Szupersport és a Szuperstock osztályok referenciája a világbajnokságon kívül számos ország bajnokságában. A Diablo Supercorsa nemcsak a professzionális versenyzők számára jelentett fordulópontot, az SP-vel forradalmat indított el a közúti motorkerékpárok gumiabroncsainak világában is. Létrehoztak egy új szegmenset, a versenyből származó hipersport abroncsokét, aminek célja a legrangosabb és nagy teljesítményű szupersport motorkerékpárok napi használat során is bizonyítson ugyanazokon a motorokon, amilyennel a Superbike Világbajnokságon is futnak a sztárok.
Az idő múlásával és a kétkerekűek fejlődésével megszülettek a hiper meztelen, nagy teljesítményű motorok, ahol hasonló igénybevételnek kellett megfelelni. A Supercorsa SP referencia lett a szupersport gumiabroncsokat használó motorkerékpár-tulajdonosok számára, akik kompromisszumok nélküli vezetési élményre vágynak az úton, a legmagasabb szintű tapadás és teljesítmény mellett. A Pirelli mottóját talán így lehetne legjobban fordítani: „Amit versenyzésre használunk, azt adjuk a boltban is.” A mai napig a Diablo Supercorsa SP a legjobb példája a technológiai transzfernek, ami a pályáról az útra viszi a fejlesztéseket az abroncsok között, hiszen az SC-vel a profil, valamint a szerkezetek használnak számos olyan anyagot és technológiát, amit a másik abroncsnál is megtalálunk. De az SC változattal ellentétben, ez teljes versenyvegyületeket használ, míg az SP kettős változatot alkalmaz, a peremeken versenykeverékkel, a középső részben pedig egy közúti keveréket, hogy megfeleljenek a közúti haladás során támasztott követelményeknek és biztosítsák a megfelelő futásteljesítményt. Az SC változat különböző keverékekben kapható, az eltérő aszfaltviszonyokhoz való alkalmazkodásra tervezve és figyelembe véve a hőmérsékleti adottságokat.
Továbbra is ez az elsődleges ajánlat a professzionális, félprofesszionális vagy versenynapokra azoknak a rajongóknak, akik olyan futófelületű abroncsot szeretnének, amely maximális teljesítményt nyújt a pályán. A Diablo Supercorsa V4-el a Pirelli befejezi a negyedik generációs megújulási folyamatát a Diablo sportcsaládon belül, amely 2021-ben kezdődött a Diablo Rosso IV-vel és folytatódott 2022-ben a Diablo Rosso IV Corsával.
Szöveg: Buny
Kép: Pirelli