A Multistrada család legújabb tagja a hosszú túrák szerelmeseinek készült. Kísérője a kalandoknak, hogy járatlan utakat hódítson meg, és eközben maximális kényelemet biztosítson. A „Rally”-val a Ducati még magasabb szintre emeli a Multistrada V4 világjáró szellemiségét. Ezt a vezető és az utasok fokozott kényelme, a nagyobb hatótáv és a hangsúlyosabb terepképesség teszi lehetővé. Az eredmény egy olyan motorkerékpár, amely a földutakon és a modern nagyvárosokban is elemében van: tökéletes választás azok számára, akik minden célt úgy kívánnak elérni, hogy útközben feláldoznák a tipikus Ducati vezetési élményt. Mindehhez a Multistrada V4 család esetében a megbízhatóság és a karbantartási költségek, mint a 60 000 km-enkénti szelep ellenőrzési intervallum és a 15 000 km/24 havonta esedékes olajcsere kétségtelenül hozzá járulnak.
A Multistrada V4 „Rally” modellje méltó a nevéhez, a motor most még könnyebben irányítható, különösen burkolatlan utakon. Ez a Multistrada félaktív felfüggesztésének köszönhető, 200 mm-re növelt rugózással, és nagyobb hasmagassággal.
Új teljesítmény módot fejlesztettek a terep használatra. A vezető szélesebb lábtartókon áll, a profil is változott és kivehető gumibetétekkel biztosítja a csúszásmentességet. A Skyhook DSS EVO vezérlése automatikus szintező funkcióval is büszkélkedhet. Ennek a technológiának köszönhetően a motorkerékpár menettulajdonságai állandóak maradnak, még akkor is, ha utassal vagy csomagokkal haladnak vele az úton. Az alapfelszereltség részét képezik az optimalizált küllős felnik és a megerősített motorvédelem.
Az új, 30 literes alumínium tartály harmonikusan illeszkedik a gép izmos és elegáns vonalaihoz, ilyen űrtartalommal nagyobb távolságok megtételére is lehetőség nyílik.
A Multistrada V4 Rally ideális motorkerékpár páros túrázáshoz, és úgy tervezték, hogy a vezető és az utas kényelmét a legmagasabb szintre emelje.
Ezért a szélvédőt újratervezték (40 mm-rel magasabb és 20 mm-rel szélesebb), a hátsó rész hosszabb, a doboztartók pedig hátrább kerültek, hogy több hely maradjon az utas lábának. Az új, gumibetétes lábtartók csökkentik a rezgéseket. Ezenkívül a különböző magasságú vezető- és utasüléseknek, valamint a süllyesztőkészletnek köszönhetően a Multistrada V4 Rally bármilyen vezető-utas kombinációhoz hozzáilleszthető.
A 2022-ben a Multistrada V4 S-en már bevezetett Minimum Preload funkció lehetővé teszi a motoros számára, hogy megálláskor és alacsony sebességnél „leengedje” a motorkerékpárt a lengéscsillapító előfeszítésének minimalizálásával. Ez egy újabb lépés a használhatóság felé az Easy Lift funkció bevezetése, amely a hidraulika szelepének kinyitásával a villa és a lengéscsillapító összeül, így csökkenti a magasságot, hogy a motorkerékpár oldalállványról történő „felemelése“ könnyebb legyen. Az oldaldobozok be- és kirakodásának, valamint a karbantartási munkák megkönnyítésére az otthontól távol eső hosszú utakon ez a motorkerékpár alapfelszereltségként központi állvánnyal is rendelkezik.
A Rally modellel a Ducati Multistrada család továbbra is mércét állít fel a technológia és a biztonság terén. A Multistrada V4 az első olyan motorkerékpár a világon, amelyet első és hátsó radarrendszerrel szereltek fel, ez támogatja az adaptív sebességtartó automatikát (ACC), amely kevésbé fárasztóvá teszi a hosszú szakaszokat. A BSD (Blind Spot Detection) figyelmeztet a holttérben lévő járművekre.
A 6,5 hüvelykes TFT színes kijelző lehetővé teszi a mobiltelefon használatát a Ducati Connect-nek köszönhetően, támogatja a navigációs térképek megjelenítését, telefonhívásokat vagy zenehallgatást is lehetővé a sisak kommunikáció segítségével. Az aktív biztonságot kanyar ABS-szel, nappali menetfénnyel (DCL), ez utóbbi javítja az éjszakai megvilágítást a kanyarok belső részén.
A Ducati Wheelie Control (DWC) az egykerekezést, míg a Ducati Traction Control (DTC) hátsókerék kipörgését gátolja. Ezek a rendszerek az inerciális platformot (IMU) használnakk a beavatkozás optimalizálására a jármű dőlésszögének figyelembe vételével.
A Multistrada V4-ben rejlő lehetőségek maximális kihasználása érdekében a Ducati négy motorozási módot fejlesztett (Sport, Touring, Urban és Enduro). Az Enduro-t teljesen újratervezték, ez egy speciális teljesítmény üzemmód, amely 114 LE-re korlátozza a teljesítményt, és dinamikus és közvetlen reakciót tesz lehetővé.
A DSS Evolution átáll az off-road vezetés beállításaira, és ezt egy terepessisak formájú ikonnal jeleníti meg. A DTC alacsonyabb beavatkozási szinten működik, és a DWC-t kikapcsolja. A hátsó kerék ABS-e szintén nem működik, csakúgy, mint a kanyar funkció és a hátsó kerék felemelkedésének észlelése, ami elengedhetetlen a tökéletes a terepvezetésre hangolódáshoz.
A Multistrada V4 Rally-n a hátsó hengersor meghosszabbított deaktiválása egy olyan műszaki megoldást, amelyet a „Rally”-n alkalmaznak a világon először sorozatgyártású motoron.
A hátsó hengerek üresjárati deaktiválása mellett, amikor a motorkerékpár áll, a hátsó hengersora üzemi körülmények között is inaktiválva marad, ami pozitív hatással van az üzemanyag-fogyasztásra és a károsanyag-kibocsátásra. Ezzel az új stratégiával a deaktiválás vezetés közben is megtörténik: ha a sebesség nő, vagy ha elér egy bizonyos teljesítményigényt, a hátsó hengerek újra aktiválódnak, hogy elérhetővé tegyék a V4 Granturismo teljes erejét.
Ez a rendszer minden módban aktív. Az 1158 köbcentis V4 Granturismo 170 LE-t (125 kW) ad le 10 750-es fordulatszámon és 121 Nm-t 8750-es fordulatszámon. A motor különösen lineáris nyomatékgörbével rendelkezik, amely egyenletes és progresszív reakciót biztosít minden motorfordulatszám tartományban.
Teljesítményével és mindössze 66,7 kg-os motortömegével a V4 Granturismo továbbra is a teljesítmény és a könnyűség mércéje kategóriájában. Ehhez jönnek a kifinomult műszaki megoldások, mint például a Ducati Corse MotoGP-ben szerzett tapasztalatain alapuló, ellentétes irányban forgó főtengely, amely a kerekek centrifugális tehetetlensége ellen dolgozik, de az egyes fokozatokhoz rendelt specifikus nyomatékgörbék is biztosítják a zökkenőmentes erőátvitelt.
Ami az alvázat illeti, a Multistrada V4 Rally egy könnyű és kompakt alumínium vázra támaszkodik, kétoldalas öntött alumínium lengőkarral. A Multistrada V4 Rally kizárólag tömlő nélküli küllős felnikkel kapható, amelyeket újraterveztek és könnyítettek, hogy javítsák dinamikus tulajdonságait.
Az új Ducati Multistrada V4 Rally három különböző változatban kapható: Adventure Radar, adaptív sebességtartó automatika és holttér-észlelés, Adventure Travel & Radar alumínium oldaldobozokkal, fűtött markolatokkal és ülésekkel van felszerelve, míg a Full Adventure ez utóbbi felszereltségét még kiegészíti az Akrapovic hangtompítóval és karbon első sárvédővel.
A Multistrada V4 Rally-nak nemcsak az alapfelszereltsége, hanem a tartozék kínálata is széles.
A vezető és utas ergonómiai igényeit kielégítő, három változatban kínált különböző ülések mellett a szélvédő, acél bukócső, kiegészítő LED fényszórók, a speciális konzollal ellátott műholdas navigációs készülék és a különféle poggyászmegoldások is megtalálhatók. Az egyediség hangsúlyozására karbon alkatrészek, alumínium karokkal és lábtartók, valamint mart fék- és tengelykapcsoló-folyadék tartályok is hozzájárulnak a sportosabb megjelenéshez.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati