Az új BMW R 1250 RS

Az „RS” rövidítés több mint 40 éve a sporttúra modelleket jelenti a BMW-nél. Az R 1250 RS most még innovatívabb, kifinomultabb és dinamikus túraélményt nyújt. A BMW Motorrad legendás „RS” rövidítése a boxermotorral együtt a dinamikus vezetési élmény szinonimája az országutakon, és egyben a kimagasló kényelem garanciája a hosszabb túrákon.

A BMW RS sorozata mindig is mestere volt a sport és túra koncepció egyesítésének, ezekkel a gépekkel lehet kanyarokra vadászni, de hosszú távon is jól teljesítenek, akár két személlyel és csomagokkal megpakolva is.

BMW R1250RS


Annak érdekében, hogy ez a jövőben is így maradjon, a BMW Motorrad az R 1250 RS-t új funkciókkal és opcionális extrákkal ruházta fel, hogy a sporttúrákat még dinamikusabbá és nyugodtabbá tegye. A legendás két hengeres boxermotor most sincs híján az erőnek, a hengerűrtartalma továbbra is 1254 cm3, és az EU5 kibocsátási normáknak megfelelő emissziós értékek mellett is 100 kW (136 LE) teljesítményt ad le. A ShiftCam technológiának köszönhetően a szívóoldali változó szelepvezérlés révén a teljes fordulatszám-tartományban megfelelő teljesítményt, rendkívül egyenletes és csendes működést, alacsony üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátási értékeket biztosít.

BMW R1250RS

Dinamikus kipörgésgátló (DTC) és új „ECO” vezetési mód mellett, az alapfelszereltség része az automatikus menetstabilizáló rendszer. Az új alapkivitelű „ECO” vezetési mód segíti a motorost, hogy a lehető legtakarékosabban közlekedjen. Az új R 1250 RS Adventure kivitelhez kérhető a „Pro riding mode”, ami további egyénileg konfigurálható vezetési módok beállítását teszi lehetővé. A BMW Integral ABS Pro és a Dynamic Brake Control (DBC) alapáron jár a motorhoz. Ez egy olyan fékrendszer, amely még nagyobb biztonságot nyújt fékezéskor – még kanyarokban is -, és úgymond „előre” gondolkodik. Ahogy a motorvezérlési mód változik, az hatással van az ABS vezérlési karakterisztikájára a biztonságos közlekedés érdekében.

BMW R1250RS

A „Riding Modes Pro” verziónál a Dynamic Brake Control (DBC) támogatja a motorost a vészfékezési manőverek során. A DBC növeli a biztonságot fékezéskor még nehéz helyzetekben is, elkerülve a gázkar nem szándékos aktiválását. A motorvezérlésbe való beavatkozás révén a hajtóerő fékezés közben csökken, hogy a hátsó keréken a motorfék teljes mértékben kihasználható legyen. Ez stabilan tartja a motorkerékpárt, és lerövidíti a féktávot. A korábbi modellekhez hasonlóan az új R 1250 RS is színes TFT kijelzőt kapott, beépített navigáció megjelenítéssel.

BMW R1250RS

Áttekinthető menünavigáció és magasan integrált működési koncepció jellemzi a műszerfalat. A vezető különféle testre szabott képernyők közül választhat, például a Sport alkalmazásban valós idejű információkat ad az aktuális és a maximális dőlésszögről, valamint a vezérlési beavatkozásokról – mint például az ABS Pro vagy a DTC állapota. Az újdonságok közé tartoznak az újratervezett LED kijelzők, és az ikonikus nappali menetfény.

BMW R1250RS

USB-csatlakozó és intelligens segélyhívóért nem kell külön fizetni, de az ülés- és markolatfűtés már külön rendelhető, ahogy a szélesebb és magasabb túra kormány is. Az új BMW R 1250 RS gyárilag két különböző aljzatot kínál, a 12 voltos szivargyújtó csatlakozó mellett egy USB-A aljzat, 5 voltos tápfeszültésggel szolgálja az elektronikai eszközök ellátását.

BMW R1250RS

Ez utóbbihoz újonnan kifejlesztett töltőelektronika társul, így akár 2400 mA töltőáram állhat rendelkezésre, amely lehetővé teszi a gyors töltést a használt okostelefon típusától függően.

Szöveg: Buny

Kép: BMW

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes