Honda CB650R

A CB650R retró, minimalista stílusa egészen újszerű megjelenést kölcsönöz a motornak. Új fényszórója, hűtőradiátor-védő burkolata, osztott nyerge, faridoma és hátsó lámpája álló helyzetben is dinamizmust sugároz, üzemanyagtartálya pedig hangsúlyos elemként tornyosul a gyönyörű soros, négyhengeres erőforrás fölé.

A préselt lengővillacsapágyakkal és elliptikus oldalmerevítőkkel készült acél hídváz anyagtulajdonságai részegységenként eltérőek. Míg a váznyak környékén kifejezetten merev a szerkezet, az oldalsó elemek valamelyest rugalmasak, így egyszerre garantált a kiváló útfekvés, a precíz irányíthatóság és a közvetlen visszajelzés.

HONDA CB650R


A villaszög 25,5°, az utánfutás 100 mm, és jól eltalált a tengelytáv is, 1450 mm, míg a motor menetkész tömege 205 kg (E-Clutch változat: 207 kg) A fordított, nagy dugattyús, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, megosztott funkciójú Showa SFF-BP teleszkóppárnak köszönhetően gyorsan, pontosan reagál a felfüggesztés, egyben több visszajelzés érkezik a vezetőhöz. Az egységben különválasztották a funkciókat, az egyik szár a rugózásért, a másik a csillapításért felel, s a fejlesztés eredményeként kifinomultabb lett a rugózás, javult a kezelhetőség, és nem utolsó sorban csökkent az első felfüggesztés tömege.

HONDA CB650R

Ez a sajátos kialakítás – a nagyobb belső dugattyúkkal – elődeinél hatékonyabban nyeli el az ütéseket, egyszersmind fokozza a tapadást és az irányíthatóságot. A CB650R egycsöves központi rugóstagjának előfeszítése 10 fokozatban állítható, és az alkatrész közvetlenül kapcsolódik az ívelt, gravitációs öntéssel készült lengőkarhoz. A fékrendszer szintén a legmagasabb színvonalat képviseli, tudniillik elöl négydugattyús, radiálisan rögzített nyergek és 310 mm-es, úszóágyazású tárcsák dolgoznak, hátul pedig egydugattyús nyerget és 240 mm-es tárcsát találunk kétcsatornás blokkolásgátlóval kiegészítve. A motor öntött alumíniumkerekeken gördül, első-hátsó gumimérete 120/70 ZR17 és 180/55 ZR17.

HONDA CB650R

A Honda fejlesztői a legsportosabb, legszórakoztatóbb, középkategóriás, négyhengeres motorkerékpár megalkotását tűzték ki célul, így született meg a 649 cm3-es, DOHC-vezérlésű, 16 szelepes erőforrás, amely változatlanul érkezett az elődből. A soros, négyhengeres egység – felépítésből fakadóan – lendületesen pörög fel, a kimagasló maximális fordulatszám pedig már-már magától értetődik, hiszen a Honda motorjai mindig is híresek voltak erről. Csúcsteljesítménye 70 kW, azaz 95 LE (12 000 f./percnél), míg – 8 500 f./percnél jelentkező – legnagyobb forgatónyomatéka 63 Nm. Hogy a fiatalok A2-es jogosítvánnyal is vezethessék, 35 kW-os változat is elérhető a CB650R-ből.

HONDA CB650R

Az erőforrásban egyéb innovatív megoldásokat is felfedezhetünk, ilyen például az irídium gyújtógyertya vagy a közvetlen, himba nélküli szelepmozgatás, ami kisebb hengerfej alkalmazását tette lehetővé. A furatátmérő 67 mm, a löket 46 mm, a sűrítési viszonyt pedig 11,6:1 arányban határozták meg. Az üzemanyagtartály két oldalán megfigyelhető légbeömlők célja kettős: nagy mennyiségű levegőt juttatnak az égéstérbe és ezek felelnek a vérpezsdítő szívóhangért is. Különleges részlet az aszimmetrikus dugattyúszoknya is, ami a lehető legkisebb felületen érintkezik a hengerfallal, ezáltal csökken a súrlódás és halkabbá válik az erőforrás.

HONDA CB650R

A hüvelyek külső felületén kialakított, tüskeszerű bordázat hatékony hőelvezetést biztosít, ugyanakkor gátolja a hüvely deformálódását – alkalmazásával az olajfogyasztás és a súrlódás is mérséklődik. A zaj- és súrlódáscsökkentés további hatékony eszköze a CB650R-ben alkalmazott, vanádiumbevonatú vezérműlánc. Sajátos megoldás, hogy a hűtőfolyadék keringtetését az erőforráson belül oldották meg a szakemberek, ezzel szinte teljesen megszüntetve a motoron kívül futó csöveket, így semmi nem töri meg az elegáns hajtómű formai egységét. Maga az erőforrás – teljesítményéhez viszonyítva – rendkívül kis méretű, a harminc fokban előredöntött hengersor, az önindító, a hatfokozatú váltó és a tengelykapcsoló egyedülállóan kompakt egységet alkot.

HONDA CB650R

A szériatartozékként kínált kuplungasszisztens és a nyomatékhatároló megkönnyíti a fel- és visszakapcsolásokat, egyúttal megakadályozza, hogy a hátsó kerék blokkoljon erős fékezésnél és gyors visszakapcsolásoknál. Roppant hasznos a Honda által fejlesztett, szabadon kikapcsolható Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control – HSTC) is, hiszen minden helyzetben, így csúszós útfelületen is biztos tapadást garantál. A modern műszaki megoldások eredményeként az erőforrás fogyasztása csupán 4,9 l/100 km (WMTC szabvány szerint), tehát – a 15,4 literes üzemanyagtartályt figyelembe véve – 300 kilométernél nagyobb hatótávolsággal büszkélkedhet a típus.

HONDA CB650R

Hogy megfeleljen az Euro 5 környezetvédelmi norma előírásainak, módosították a katalizátort, a motorvezérlő elektronikát (ECU) és OBD-2-2 diagnosztikai rendszerrel szerelték fel a motort. A Honda E-Clutch a hagyományos és a gyorsváltó, valamint a DCT erőátvitel előnyeit ötvözi, hogy jól bevált megoldásaikat összefésülve teljesen új vezetési élményt garantáljon a motorosoknak, függetlenül attól, hogy milyen tudásszintet képviselnek. A tengelykapcsoló és a váltó építésmódja a megszokott sémát követi, maga a vezérlőegység pedig elképesztően kicsi, így a Honda E-Clutch alig 2 kg-mal növeli a motorkerékpár tömegét. A CB650R-hez megannyi könnyen, gyorsan felszerelhető Eredeti Honda Kiegészítőt kínál a gyártó, melyek darabonként, valamint csomagban is megvásárolhatóak:

HONDA CB650R

Style csomag 

A csomagot úgy állították össze, hogy tökéletesen illeszkedjen a CB650R formavilágához, stílusához. Csúcsminőségű alumíniumbetétek, teleszkópvédő elemek, hűtőburkolatok és oldalidomok fokozzák a motor vonzerejét, míg az üzemanyagtartályt óvó matricák látványos díszítőelemek, melyek – tapadásuk révén – megkönnyítik az irányítást is. Mindezt – színes, kontrasztos alkatrészként – kiegészíti a Honda-logóval díszített, piros, eloxált olajszintjelző.

HONDA CB650R

Sport csomag

Tovább fokozható a CB650R sportossága a gyorsváltóval (E-Clutch modellhez nem rendelhető), a műszeregység fölé rögzíthető, időjárás-védelmet fokozó napellenzővel, a leömlőcsövek alatt futó idommal és az időjárás-védelmet fokozó légterelő plexivel. Emellett a festést óvó üzemanyagtartály-matrica, valamint az alumíniumbetéttel díszített utasülés-takaró is megtalálható a csomagban.

HONDA CB650R

Comfort csomag

A CBR pilótája akár hosszabb távoknak is nekivághat, hiszen hidegben is komfortosan utazhat az 5 fokozatban állítható, memóriafunkciós markolatfűtésnek köszönhetően, az átlátszó telefonzsebbel kiegészített tanktáskába és a 17-ről 22 literesre bővíthető nyeregtáskába pedig beférnek a személyes poggyászai. A kiegészítők széles választékát a különböző színekben elérhető felnicsíkok teszik teljessé. A csomagban foglalt termékek egyenként is elérhetőek.

Szöveg és kép: Honda Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes