Az új Pirelli Scorpion Trail III a kalandtúra abroncsok legújabb generációját képviseli, és a valaha volt legsportosabb teljeítményt nyújtja aszfalton. A modern kaland- és crossover motorkerékpárokhoz tervezett, nagyon sokoldalú és különböző körülmények között használható abroncs a Pirelli Kutatási és Fejlesztési Osztályának legújabb fejlesztéseinek eredménye, a technológia és a felhasznált anyagok tekintetében egyaránt.
A Scorpion név azonnal egyértelművé teszi, hogy a Pirelli terephasználatra szánt termékcsaládjába tartozik, olyan tapasztalatok alapján került fejlesztésre, mint az enduro és a motocross világbajnokság, amelyekben a Pirelli vitathatatlanul vezető szerepet tölt be negyven év alatt 81 megnyert világbajnoki címmel.
A Scorpion Trail III ugyanis egy utcai enduro gumiabroncs, ezért elsősorban aszfalton való használatra szánt termék, de lehetővé teszi a földutak adta kihívások leküzdését is. Aszfalton az abroncsok nagyon sportos viselkedést produkálnak, köszönhetően a magas tapadásnak és az optimális kezelhetőségnek. Emellett a kiváló stabilitás teljes terhelés mellett és a Sport-túra abroncsokhoz hasonló nedves tapadási készség mellett sem szabad szó nélkül elmenni.
Ha az aszfaltot földútra cseréli a vezető, a központi és keresztirányú barázdák állandó váltakozása biztosítja az irányítást és a tapadást. Végül a Scorpion Trail III egy másik előnye a figyelemre méltó akusztikus kényelem (minimalizálja az útzajt), amely nem csökkenti a közúti vezetés élményét. Ezek az előnyök az abroncsot alkotó összes elem tökéletes harmóniájának köszönhetőek. A futófelület minta kialakítása az elődjéhez képest, javította a stabilitást és a vezetési precizitást. E cél elérése érdekében a Diablo jellegzetes győztes sémáját felülvizsgálták, és egy utcai enduro termékbe integrálták.
A középső szalag barázdáit, amelyeket a Diablo termékcsaládban jelenlévő, szemet gyönyörködtető és ikonikus Flash ihletett, lehetővé teszik a nedves vízelvezetést és az oldalirányú stabilitást puhább terepen, miközben egyenletes kopást biztosítanak. Végül a tapadást biztosító robusztus központi hornyokkal és a vállhornyokkal való integrációt úgy tervezték, hogy még földutakon is jó vezetést és tapadást biztosítson. Az abroncs kialakításánál új vegyületeket alkalmaztak a radiális részeken, 100% szilícium-dioxid alapú elöl és hátul is, a kiváló teljesítmény érdekében nedves és száraz felületeken egyaránt. A hátsó kettős összetételű radiálok lágy keveréket használnak a vállöveken, és különféle lágyító gyanták is kerültek a keverékbe, amelyek optimalizálják a kanyartartást.
A középső futófelület keményebb keveréke hasonló az első gumiabroncshoz, hogy nagy stabilitást, kopásállóságot és futásteljesítményt biztosítson. Az alap szerkezet a szupersport gumiktól származik, javítja a vezetést és a tapadást, különösen a radiális, 0 fokos acélszalag mentén, ami még nagy sebességnél is kiváló stabilitást biztosít. A hátsó gumiabroncsok rendkívül merev szerkezete sportos kezelhetőséget tesz lehetővé mindenkor, és nagy stabilitást biztosít minden terhelésnél. A profilok a Pirelli Sport-túra abroncsok terén szerzett tapasztalatára épülnek, ez stabilitást biztosít nagy sebességnél, nagy futásteljesítményt és sportos érzést progresszív viselkedéssel.
Az első szállítmányok 2024 első felében lesznek elérhetők, kivéve a 120/70-es 19″-es első és a 170/60-as 17″-es hátsó, amelyek a 2024-es év második félévében kerülnek a piacra.
Szöveg: Buny
Kép: Pirelli