Honda NC 750 X – 2021 teszt

Az előző modell is kellemes meglepetés volt számomra, ezért különösen nagy érdeklődéssel vártam a percet, hogy kipróbálhassam a megújult NC 750 X-et. Vajon hová fejlesztették az egyszerűségéről jól ismert motort? Sikerült-e megőrizni az eredeti karakterét, vagy egy teljesen új koncepció mentén dolgoztak a fejlesztők? Ezek a kérdések motoszkáltak a fejemben a gép átvétele előtt, és izgatottan vártam a válaszokat.

Amikor az első NC sorozat a szalonokba került, nem titkoltan az volt a Honda fejlesztőinek a célja, hogy egy olcsó mindenes motor családot vezessenek be újra a piacra.

Honda NC 750 – Teszt 2021

Az első modell kapcsán még fanyalogtam, de a 2018-as verzió már elnyerte tetszésemet, és a fejlődés azóta sem állt meg. Igaz a modell család NC betűjele ma már csak az X jelű modellben van jelen, azért az erőforrás szépen teljesít más szegmensekben is. Azt hiszem, ezt nevezhetjük sikernek. A modell családban a legnépszerűbb, a szakmai zsargonban on/off kategóriaként emlegetett kettős felhasználású változat vitte az eladási statisztikát, így mostanra ez maradt a palettán egyedüliként.

Honda NC 750 – Teszt 2021

Az átfogó frissítések minden fontos alkotó elemet érintettek, erről már jelent meg ezen az oldalon is összefoglaló. Ezért a nyers adatok után most a benyomásoké lesz a főszerep.
A motor külalakja változott, kicsit „hegyesebb” lett az eleje, de fő kontúrjaiban megtartotta az elődök sziluettjét. Az ülés kicsit mélyebbre került, talán ez a kompromisszum a csupasz „S” modell távozása miatt, ami kifejezetten jót tett az újdonságnak.

Honda NC 750 – Teszt 2021

Így nem ülünk Africa Twin-nél megszokott magasságokban, de magasabbról nézhetjük a forgalom többi részvevőjét, mint egy CMX 1100 Rebel nyergéből. Az első méterek az ismerkedés jegyében telnek, de itt olyanra nem nagyon volt szükség, mintha folyamatosan ilyen motorral közlekednék, az volt az érzésem. Az első ülés kényelmes, bár igazán hosszú távolságok megtételére most nem tudtam sort keríteni. Maradt az ingajárat az autópályával, országúttal és várossal, többnyire magamban.

Honda NC 750 – Teszt 2021

A megnövelt teljesítmény és forgatónyomaték miatt a hétköznapi motorozás sokkal több élményt ad, mint amit egy mindenes motortól az ember elvárna. Eddigi tapasztalatom szerint, a gyártók ezeknél a modelleknél mindenkinek megfelelés mellett egy kicsit többet adtak abból a részből, ami szerintük fontos. Ezt most az NC 750 X esetében nem éreztem, a futómű lágyan leköveti az úthullámokat, nem üt fel durván a keresztbordákon, a kanyarokban semlegesen viselkedik, a kipörgés gátló inkább csak biztonsági tartalék, és a fékek is végzik a dolgokat minden feltűnés nélkül.

Honda NC 750 – Teszt 2021

Ezek után egy egyszerű motorosnak mi dolga van a nyeregben ülve? Nézni a tájat, figyelni a forgalmat, és élvezni, hogy a blokk megfelelő erővel rendelkezik ahhoz, hogy a hétköznapi életben előforduló közlekedési helyzeteket meg lehessen a segítségével oldani. Ha valaki mégis úgy gondolná, hogy hétvégén, vagy a szabadsága alatt távolabbi helyeket is felkeresne, akkor szintén hűséges társat talál az NC-ben, mert a vezető ülés – kormány- lábtartó elrendezése a hosszabb túrákat is támogatja.

Honda NC 750 – Teszt 2021

Az utasnak is jut elég hely, a lábtartó kényelmesen elérhető, egyedül az utas ülés elején-közepén érezhető vibráció árnyalhatja kicsit a képet. A gyári túra kiegészítőkön kívül az erre szakosodott cégek is látnak üzleti szempontból lehetőséget a motorban, így mindegyik elkészítette a típus specifikus kiegészítő kínálatát, és még ott van a tank helyén a kibővített tároló is. Így semmi akadálya nincs annak, hogy az amúgy is túra képes „X” teljes felszereltséggel vágjon neki a kalandoknak.

Honda NC 750 – Teszt 2021

Ez utóbbit nem fogja árnyalni a túra költségvetésében az üzemanyagra elköltött összeg. Az együtt töltött néhány száz kilométer alatt az átlag fogyasztás 3,7 literre jött ki. (Senkit ne tévesszen meg a fénykép, azon a “nagyon nagy” átlag értéke szerepel.) A tesztmotor ismét DCT váltós volt, ezt már magasztaltam néhányszor, ettől most eltekintenék, legyen annyi elég, hogy nagyon jó. Eleinte kicsit furcsa volt a sok médiás felület után az NC egyszerű folyadékkristályos kijelzője, de a lényegről informál, és itt pont ez a lényeg. Minek az a sok „kütyü”, írja ki, ami nekem kell, és haladjunk. Ezeket a tapasztalatokat összegezve megjelent lelki szemeim előtt egy idealizált NC vásárló:

Honda NC 750 – Teszt 2021

– akit nem érdekel a multimédiás bejelentkező szöveg a gyújtás ráadásakor;
– aki nem akarja a mobiltelefonjával összekapcsolni a motort;
– aki nem akar 100 lóerő feletti teljesítményt, de azért ne valljon szégyent, ha tempósabban kell menni;
– akinek fontos a biztonság, de tudja, hogy a giroszkópos hattengelyes figyelő rendszer beavatkozására valószínűleg soha nem kerítene sort;
– akinek fontos az üzemeltetési költségek kordában tartása;
A fenti igényekkel való azonosulás után nincs más hátra, be kell térni egy Honda márkakereskedésbe, és a megfelelő színben kiválasztani egy NC 750 X-et hagyományos vagy DCT váltóval. Ez utóbbit ajánlanám a megrögzött lábváltó pártiaknak, legalább kipróbálás szintjén, ha nagyon be akarnak avatkozni, a bal kormány kapcsolón van erre megfelelő gomb.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes