Második alkalommal rendezte meg a NIU Club Magyarország az elektromos motorok ügyféltalálkozóját. A Gokart pálya remek helyszínnek bizonyult és mindenki nagyon jól érezte magát. Nagy örömünkre szolgált, hogy az elektromos kétkerekűeken felül a villanyautók és a belsőégésű kétkerekűek is meglátogattak minket. Az aznap délután megrendezésre kerülő Citadella motoros találkozó néhány résztvevője is nálunk kezdte a napot, és egy forró tea, sütemény és néhány elektromos motor tesztvezetése után indult a motoros felvonulásra.
A találkozó különlegessége volt, hogy a NIU most ünnepelte a 10.000.000.000 futott ügyfélkilométer átlépését. Ebből az alkalmából felvágtuk a NIU ünnepi 10Milliárd kilométeres feliratú hatalmas kalácsát. Szintén a II. Elektromos Motoros találkozón mutattuk be a MOTRON-MOTORCYCLES legújabb elektromos motorkerékpárját, a VIZION-t a nagyközösségnek. A MOTRON VIZION nem csak Magyarországon, hanem egy héttel megelőzve az európai premiert, először nálunk volt élőben megtekinthető és kipróbálható.
Kivétel nélkül mindenki el volt ragadtatva a MOTRON VIZION menetteljesítményétől és megjelenésétől. Talán a ma kapható elektromos segédmotor (AM) kategória legélvezetesebb városi és pályamotorja. L1e-B homológ EC COC okmánnyal rendelkező elektromos motor a városi torlódások kikerülésének is ügyes eszköze lehet, és a versenypályán a motorversenyzőket is elsőre elragadtatta. A második elektromos motoros találkozón az érdeklődők számára a BRR SCHOOL alapító tulajdonosa, BÓDIS RICSI gyorsasági motorversenyzőnk tartott két elméleti és két gyakorlati oktatást. A vezetéstechnikai tréning elsősorban az elektromos motorok és robogók magabiztos közúti kezelésére volt kihegyezve, a megváltozott téli útviszonyokon. Zárt versenypályán ellenőrzött körülmények között tudtunk közlekedésbiztonsági és baleset-megelőzést segítő járműkezelési technikákat begyakorolni. A leggyakorlottabb és legmagabiztosabb robogósok is a „hűha” élményeiket mesélték.
Mindenki a tavaszi folytatást várja. A motoros találkozó programjaival párhuzamosan ügyességi versenyre jelentkezhettek a legbátrabb motorosok vagy robogósok. A gokart pálya egyik kanyarjának a bukóterében került kialakításra az akadálypálya, ahol nem gyorsasági, hanem lassúsági verseny zajlott. A leglassabb köridő volt a cél, lábletétel nélkül. Ezzel a motoros ügyességi versennyel a városi torlódásban történő sávváltásokat, a dugóban álló autók kikerülgetését, és az autósorok közötti biztonságos előrehaladást gyakoroltattuk be a motoros találkozó résztvevőivel. A versenypálya gyorsasági szakaszán jól teljesítő motorosok mesélték, hogy a lassúsági verseny „tükröt tartott’ eléjük, és kimondottan nehéznek tartották a lassú, városi közlekedési körülményeket szimuláló feladatsorozatot. Itt véreztek el a legtöbben.
Ebből is látszik, hogy mekkora igény van a valós közlekedési szituációk készség szintre csiszolásának. A 30.000-40.000 km-t futott NIU robogók nagy gyakorlattal és tapasztalattal rendelkező motorosainak is izzadtságcseppeket csalt a homlokára az ügyességi pálya teljesítése a novemberi napsütésben. A nap végén az elektromos motorok visszaadták a gokart pályát, és néhány önfeledt gokart-futammal zártuk ezt a remek napot. Már az elpakolás során is szinte mindenki a III. elektromos motoros találkozóról beszélt. Nem kérdés, hogy tavasszal újra találkozunk. Mi már nagyon várjuk és készülünk rá.
Szöveg és video: ADVES.moto